Direktlänk till inlägg 1 oktober 2014

Kroppens gångjärn kräver smörjning!

Av lotten67 - 1 oktober 2014 09:01

God morgon! Här sitter jag,med en stor kopp kaffe. Onsdag morgon och jag har sjukdag, visserligen en planerad och känner mig inte sjuk! Men jag kallar det för återhämtningsdag eftersom jag jobbar 75% och då får Lotta snällt vila! Det är viktigt och min kropp fortsätter ju med lite protester och de kan jag hantera. Det som känns är just trögheten i kroppens gångjärn, ni vet armveck,knäveck och axlar typ. Ibland är det som om att jag inte har någon smörjvätska, dvd ledvätska! Detta för att mina slemhinnor är lite sådär ihopskrumpna;-) Ni fattar va!?!? Hur som helst,jag tror iallafall att mitt dagliga intag av den kallpressade linfröoljan hjälper till med smörjningen. Det är allt annat än gott,men eftersom det tycks vara till hjälp fortsätter jag använda det och på sikt kommer ju slemhinnor och ledvätskeproduktion att återhämta sig!

Det börjar ju närma sig dagen för provsvar på röntgen och fjärilarna i magen har sakta men säkert börjat göra sig påmind. Jag förnimmer lite lite smärtor från tumörområdet men fortsätter intala mig att läkprocess pågår och att tillfrisknandeprocessen inte klingat av. Det är min fasta övertygelse och om EN vecka så vet jag! Då blir det förhoppningsvis lite lugnare igen och inte fokus på provsvar och cancerhelvetet. Men men nu härda ut med en ibland olidlig väntan:-(

På jobbet rullar det på! Känns nästan som förut och mitt problem är ju att inte jobba mer än planerat. Ni som känner mig vet att det inte är min starka sida;-) så jag är tacksam att jag har kollegor som påminner mig när jag trampar på gasen. Ni vet gasa och bromsa samtidigt.....en konst det med!

Idag har jag tänkt mig lite trevligt hushållsarbete såsom avfrostning av frys och fönsterputs. Hösten är ju här och rätt va det är kommer ju snön eller förresten jag såg ju första snön redan förra veckan! Det var nog första gången jag såg snöflingor komma nedsinglande redan i september. Som tur var drog de lika fort!

Till sist! Idag är det Internationella bröstcancerdagen och det hedrar vi genom att bidra i Rosa Bandetkampanjen och ikväll tänder jag ett ljus för alla dem som kämpar mot cancern, för de som överlevt och för de som förlorade kampen mot djävulen<3 Delar oxå med mig en bild på mitt armband som symboliserar gynekologisk cancer och genom det stödjer jag cancerfonden. Ska köpa ett Rosa Bandet oxå!/ Kram

 
 
Ingen bild

Agneta

1 oktober 2014 10:44

Här kommer ett tips att ta emot eller förkasta: Havtornsolja. Kram och du: ha det så riktigt bra som du kan

lotten67

1 oktober 2014 19:23

Tack! Ska kika på det. Ha det så bra du kan och hoppas vi ses snart. Kram

 
Ingen bild

Rosita

1 oktober 2014 20:15

Hej du! Vart hittar jag ett sådant armband? Jag ska knipa om tummarna o köra med pekfingervals om en vecka. Förresten så har jag åxå hört att Havtornsolja är bra men har inte provat. Ha det gott! / Kram

lotten67

1 oktober 2014 20:38

Jag svarade på fb! Ja nu håller du allt du kan. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards