Direktlänk till inlägg 27 september 2014

Tillbaka i vardagen och ändå inte!

Av lotten67 - 27 september 2014 11:04

Hello! Nu upptäcker jag ju att jag inte bloggat på ett tag;-) Egentligen finns det alltid något att skriva å berätta om, men behovet hos mig kanske inte är lika stort som förut. Men jag gillar att skriva och vet att några av mina följare saknar mina inlägg, så här kommer det! Håll till godo;-)

Ja sist vi sågs hade jag just klarat av behandlingskontrollen och fortfarande går jag å väntar på provsvar! Jag har intalat mig, att eftersom ingen ringt så kanske,kanske är det inget alarmerande som setts på röntgenbilderna! Kan ju förstås vara helt tvärtom oxå.....men jag fortsätter hålla fast vid positiva besked så länge jag inte vet något annat,så det så! Kroppen känns faktiskt skapligt hel för tillfället. Rygg och ben tramsar förstås men ändå inte lika intensivt som tidigare. Det som stegrats sista veckorna är sömnstörningar:-( Jag som under hela cancerrresan egentligen sovit ok, men nu vaknar jag nästan varje natt med vallningar från hell....det är inte roligt och spelar liksom ingen roll om jag ligger med el utan täcke,fönster öppet el stängt. Känslan är att jag sakta flyter bort, och svårt att somna om när det går tebaxs! Det är lite påfrestande då vi alla vet att sömn är viktigt och jag ska i samband med nästa besök hos onkologen höra mig för om lämplig insats utifrån mina behov! Se där,nu tänkte jag ungefär som på jobbet;-)

Idag unnade jag mig därför sovmorgon och har fortfarande morgonrock på! Och kanske blir den på hela dagen:-o Fast troligen inte! Hur som helst,arbetsveckan som gått har varit rätt intensiv. Varit på tjänsteresa ett par dagar och bott på hotell. Tjusningen med hotellnätter har dock falnat efter vårens långa och tråkiga hotellvistelse,men det får gå! Det roliga var ju att träffa mina kollegor och känna att jag nog av dem varit lite efterlängtad trots allt! Sånt värmer gott<3

När det gäller jobbet,känner jag nog att jag kommer allt mer tillbaka till den vardagen. Börjar känna igen det mesta,såväl positiva som negativa saker/förändringar i organisationen. Jobbar med att beta av saker som ser ut att blivit liggande under min sjukdomstid. Blir dock extra jobbigt när jag samtidigt ska hantera det som kommer in i ganska raskt tempo. Och att i detta känna viss avsaknad av inspiration gör det än mer komplicerat. Kanske är det dax att på riktigt ta steget till andra arbetsuppgifter eller t och med annan tjänst. Tänker att det ska jag ta ställning till när jag om sådär elva dagar får min dom. Då vet jag resultat av behandlingen och oxå en preliminär prognos framåt. Det kan bli startskottet på någon förändring!

Men här och nu tar jag emot en ledig helg med lite lagom aktivitet. Upprätthåller min sjukgymnastik och promenader i ett höstigt Hudik. Till veckan blir det jobb, provtagning och besök hos sjukgymnast. Med andra ord, full agenda! Önskar er en fin helg och glöm inte att ta hand om er/Kram

 
 
Marléne

Marléne

27 september 2014 16:06

Känner igen det med hettan om nätterna och svårigheten att sova som förut.Min goda sömn har räddat mig många gånger förr men inte längre.Jag hoppas farbror doktorn har ett några bra förslag.Skoj att läsa dina inlägg igen.Fortsätt och skriv!kram

http://nattstad.se/marlenewestberg

lotten67

27 september 2014 19:30

Kul att du uppskattar mina inlägg!/ Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards