Direktlänk till inlägg 8 november 2014

Vilken vecka!

Av lotten67 - 8 november 2014 12:09

Lördag igen! Fasiken va veckorna går fort. Jag är dessutom inne i en intensiv period jobbmässigt just nu! Vilket ju egentligen betyder att jag liksom tagit vid där jag så abrupt fick avbryta min framfart dvs. 28/1-2014,dagen då livet totalt vändes upp å ner,svart hål,en rullgardin gick ner och livet tog en annan vändning! Nu sitter jag här vid bloggen, rätt så frisk och färdigbehandlad. Drabbad av klimakteriebesvär och sömnproblem, men INTE fan gör det nåt, jag besegrade djävulen och allt det fört med sig är inte av ondo. Finns ljuspunkter i det där svarta och det är viktigt för mig att komma ihåg. Framför allt när hjärnspöken hälsar på! För de kommer naturligtvis fortfarande,även om de kan hålla sig borta lite längre just nu. Samtidigt kan de slå till när jag minst anar. Balansen där emellan är hårfin! Men jag kämpar på så gott jag kan och tillåter mig att må dåligt när jag behöver. Klappat!

Ja veckan inleddes ju lite lugnt för att sen öka i intensitet. Drog till huvudstaden med fina kollegor på onsdag och där blev ett intensivt dygn. Hann med gofika,shopping, käk på tapasrestaurang och en hotellnatt. Naturligtvis även en dag med kunskapsinhämtning oxå. Händer spännande saker i framtiden. Å min vana trogen sitter jag längst fram i förändringståget? Sagt å gjort kastade oss på ett tåg norrut torsdag eftermiddag och landade i lyan. Blev förstås inte många timmar i lyan, nä nä, sov lite och klockan ringde 03.45 fredag morgon! Kul, för tydligen börjar min kropp äntligen förstå att jag vill tebaxs till att vara morgonpigg! Drog till Härnösand med bussen 05.00,kändes rätt tomt ute då må jag säga. Avverkade det vi skulle och avslutade det besöket med trevlig lunch och träffade bland annat min vän Helen, dagen till ära hade vi likadana klädslar,typiskt eller hur?. Kul var det hur som helst. Rullade därefter hemåt med nya insikter och kunskaper. Landade hemma å kroppen skrek efter vila, min förkylning sitter ju ff i så lite lite klen! Men en kväll på soffan var underbar. Det bästa med denna intensiva vecka är ju att jag somnade på fredagskväll och sov nio timmar!!!! Det har inte hänt sedan typ augusti,tack John Blund för det!

Idag har jag en skön lördag där jag vilar och tar hand om mitt hem. Kattmys står oxå på agendan förstås. Ska snart iväg på stan och kolla lite, köpa farsdagspresent och lite annat. Imorgon vet ni väl att det är farsdag!? Då ska det firas lite lagom förstås! Å på måndag nya äventyr. Då bär det av i statens tjänst mot Kolmårdens vildmarkshotell, för konferens. Det ser jag framemot. Därmed önskar jag mina läsare en fantastisk helg. Å kom ihåg, vi älskar livet?/ Kram på er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards