Direktlänk till inlägg 25 oktober 2014

Ännu en vecka till handlingarna!

Av lotten67 - 25 oktober 2014 09:05

Lördag igen då! Kör nyhetsmorgon lördag med tända ljus och lyxfrukost. Gillar som sagt att ha lång startsträcka när tillfälle ges. Kroppen småknorrar lite,men jag tror och tänker att det fortsätter åt rätt håll. Sömnbristen är fortsatt sådär. Är glad att jag ändå får några timmars sömn och när det är helg kan jag faktiskt sova precis när jag vill! Även om det är sällsynt att jag sover på dagen, är lixom inte min grej?

Veckan har gått rätt fort. Dagarna rullar ju på vare sig jag vill eller inte. Arbetsuppgifter och verksamhet ger alltid nåt att göra och en hel del att reflektera över. Fortsätter således med att stå emot den där känslan av att kasta mig in i allt. Då kommer jag inte att fixa det! Märker ju att kapaciteten inte är som förr och att hjärnan inte riktigt följer med. Att hjärnan är sån stör mig förstås, jag är ju van att ha många bollar i luften samtidigt och har trivts med det men det är ju inte så längre. Funderar naturligtvis på om det alltid kommer vara så nu!? Iså fall är det ytterligare något jag behöver acceptera och anpassa mig till. Tankarna cirklar ju oxå runt om omgivningen märker det och framförallt om de accepterar det? Ingen har egentligen påtalat det. Jag vet i vart fall att jag pratat om det i en del sammanhang och hoppas på att om andra märker det oxå påminner mig om att saker och ting tar tid. Hoppas kan jag ju alltid!

Har i allafall varit på en del trevligheter under veckan. En eftermiddag vistades jag på en annan enhet där det invigdes nya lokaler med pompa och ståt. Det innebar fina möten med numera pensionerade kollegor och tårta förstås! Alltid gott?. Utöver den tillställningen har jag även med mina närmaste kollegor varit på en 24 timmars boost! Bodde väl inte så flott men ställets matmenyer väger upp det och deras dessertmeny är fantastisk! Hur mycket gott som helst och man är nästan mätt än...Det minst roliga med den vistelsen var nog när vi skulle ta gruppfotot. Fem grader ute och konstant regn och blåst på det. Några stod i kortärmat, det funkade ju sådär! Jag var iallafall glad att vi såg rätt lika ut och frisyrer var inte riktigt att tänka på. Hur som helst, bilden är tagen och jag väntar med spänning på resultatet!

Eftersom det är helg har jag inga stora planer. Blir en tripp på stan tänkte jag. Nåt storkok ska hinnas med och en och annan form av social samvaro bör hinnas med. Dessutom har jag fyllt bokförrådet för hösten så lite läsning tänker jag mig oxå. Önskar er en fin helg förstås/ Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards