Direktlänk till inlägg 30 november 2014

Veckan som gick!

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lite frostigt och vitt. Faktiskt riktigt fint! Ser gärna att det kommer lite snö för jag längtar efter ljus. Verkar som det kommer till veckan, blir bra det! Ja ja det är ju inget jag kan påverka men hoppas kan jag alltid?

Hur har nu min vecka varit då? Jo den har varit bra och fortsatt bra tempo. I måndags var jag ju hos frissan. Räknade ut att det var knappt ett år sen sist faktiskt. Blev ett glatt och kärt återseende med min frissa, jag har ju gått där drygt tjugo år,så det är som att komma till en bekant typ! Hon tyckte iallafall att jag hade mycket hår. Gick därifrån med en fluffig och fyllig frisyr och nya hårvårdsprodukter. Dock har jag sen plattat till håret? Inte orkar jag stå å föna å hålla på, och trivs ju riktigt bra med kort och rätt platt hår faktiskt. Å det viktigaste är att JAG trivs,så det så. Å jag trivs just nu! Mår rätt bra för det mesta,rullar på bra på jobbet och jag tycker nog att jag tar det lugnare och det funkar. Var på utbildning i Stockholm onsdag och torsdag, träffade en kollega som uttryckte att hon uppfattade mig mycket lugnare nu, bra va! Jag behöver ju lite bekräftelse jag med, som alla andra här i världen. Det blir som en påminnelse till mig att jag inte behöver stå på hela tiden, det är ok att köra i lagom takt! Å apropå Stockhom, de dagarna var så intensiva ni vet!?!? Gå och gå, rulltrappa upp och rulltrappa ner,tunnelbana åt alla håll och på det massa människor och alla har så fruktansvärt bråttom, hela tiden! Och när vi skulle käka middag, typ 30-40 minuter i kö, nä fy jag är glad att jag inte bor där! Jag hann inte heller med någon shopping förutom att kasta några blickar in i de skyltfönster jag passerade under vår framfart? Men nästa gång, då jäklar ska det handlas var så säker!

I fredags kväll kom jag så hem från jobbet, rätt trött och ont i benen. Det är åter igen jobbigt med benen och jag vet inte varför!? Kanske för att jag gått mycket den här veckan och även bytt skor,vi får se om det går över eller om jag ska boka tid för lite knådning av sjukgymnast. Till viss del känns det som det gjorde för nån månad sen, å de sa på sjukhuset att detta kunde komma å gå långt efter avslutad behandling. Blä säger jag då! För övrigt kämpar jag fortsatt på med knaskroppen och hoppas det ändå fortsätter framåt på alla sätt. Det måste det ju göra eller hur?

Hur som helst, fredag kväll gick jag i säng runt halv elva,somnade snabbt! Underbart, och vid halv sju väcktes jag av Felix som bräkte i mitt öra,han kan liksom inte jama riktigt den killen? Jag gick upp å gav de frukost och sen isäng. Å vet ni vad, nästa gång jag vaknade var klockan över tio!! Fatta va, jag sov alltså typ tio elva timmar! Hjärnan var ju helt väck, men jag behövde väl det!! Så sen var jag superpigg när jag väl gnuggat ögonen och fått kaffe. Dagen gick i rasande fart och mitt hem fick adventstouch och matförrådet fylldes på. En bra lördag helt enkelt!

Idag vaknade jag däremot tidigt och har just ätit en lussebulle,supergott. Kollar Nymo och har tänt första ljuset. På agendan idag har jag lite pyssel och sen blir det julskyltning och även besöka julmarknaden på stan. Den kallas gammeldags jul så det känns lite mysigt,trots snöbrist. Kan bli lite inköp oxå? Med det önskar jag er en fin första advent och ännu en bra vecka. Kram från mig?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 23 november 2014 15:44


Jajamän känner mig riktigt i form! Kan vara så att jag snart är i min vanliga form dvs. Fullt ös och sen medvetslös? Skämt å sido, märker fortsatta framsteg med fysiska problemen. Benet är fortfarande halvknas och släpar lite,men jag vill inte bekymr...

Ovido - Quiz & Flashcards