Direktlänk till inlägg 18 oktober 2014

En intensiv vecka kräver helgvila!

Av lotten67 - 18 oktober 2014 13:02

Se där, helg igen. Ute höstväder med trots allt vackra färger och en snabb glimt av snöblandat regn! Men vad gör väl det om man som jag har sol i sinnet!? Inte ett dugg alltså? Det här var alltså första veckan jag skulle arbeta på heltid. Jag var inställd på att det skulle bli lite slitigt och kroppen hade jag ju uppmanat att hänga med och helst inte komma med protester. Nu blev det inte riktigt så men jag höll ihop och veckan har gått i rasande fart!

Det jag märker är att såväl fysisk som psykisk trötthet kommer aningen fortare än innan djävulssjukdom och omfattande och ingripande behandling. Skulle nog kunna gå isäng betydligt tidigare men sover ändå inte mycket så jag vet inte om det skulle bli någon större skillnad faktiskt. Hur som helst, det blir inte särskilt mycket gjort när jag kommer hem vid halv sju. Har dock bestämt att det är okey och fokuserar på att få i mig mat och sen lite sofftid. Det får vara så just nu! Huvudsaken jag orkar helt enkelt.

Apropå mat, jag har ett nytt grepp, för att säkerställa att jag får i mig mat på vardagar ska jag laga mat på helgen och göra matlådor! Bara värma sen med andra ord. Vi får se hur det går med den föresatsen?

Jobbet under veckan har i vart fall rullat på. Finns som vanligt en hel del att göra. Å jag har hittat gasen typ och nu återstår att se om jag kommer få ihop gas och broms!? Det är fortfarande inte min starkaste sida. Så fortsättning följer nog på det momentet...... Hur som helst kan jag konstatera att jobbet fortfarande är roligt och inspirerande, om än inte alla dagar. Kollar dock runt om det dyker upp andra arbeten att söka och se om jag möjligen är attraktiv ute på arbetsmarknaden. Dock är inte utbudet det bästa så jag stannar där jag är, i vart fall ett tag till!

Har även varit ute på två trevliga luncher med fina människor,som jag knappt träffat under min sjukdomstid. Sånt inspirerar och gör mig glad! Mer av den varan tack? Å ytterligare bonus denna vecka var ett paket i brevlådan. Ett paket fyllt med mina favoritsaker, alltså grodor och skumbananer! Kram till L för den presenten?

Idag städar jag lyan rejält och är strax klar. Planen för resten av dagen är en tripp på stan och införskaffa råvaror. Det betyder ju att sen ska jag köra lite storkok och matlådor. Tur jag gillar att laga mat!

Därför önskar jag er en fortsatt trevlig helg. Fylld med vila, värme och kärlek!/ Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards