Direktlänk till inlägg 12 oktober 2014

Medsystrar överallt!

Av lotten67 - 12 oktober 2014 18:16

Söndagen lider mot sitt slut och jag har haft en bra helg! Det första överväldigande lyckoruset har stillat sig något och jag börjar ta in att jag faktiskt är cancerfri! Känslan när jag tänker och säger ordet går inte beskriva liksom. Vill typ ena minuten skratta hysteriskt och andra minuten öppna gråtkranen och gråta en stund! Det är något som släppt nu och spänningen jag burit på har väl klingat av! Å inte gör det nåt så länge jag gråter glädjetårar?. Det lite tråkiga är ju att kroppen och jag fortsätter vara oense och biverkningarna stannar uppenbarligen kvar ett tag till. Ja ja jag kan väl inte få allt på en gång, gilla läget och kämpa på. Det jobbigaste är sömnbristen....men det löser sig nog med tiden.

Hur som helst,igår blev det lite firande i lyan. Kändes bra och som ett avslut och början på något nytt! Gäller ju att fira så länge det går så det blev tårta idag med! Underbart och gott! Nu har jag lämnat cancervärlden så smått och vill absolut inte dit igen. Nä fuck cancer!!

Nu vill jag oxå dela med mig av en situation jag hamnade i häromdagen som än en gång visar att den där jävla cancern dyker upp överallt! Jag var på stan och skulle köpa ljung, stötte då ihop med en gammal kollega Som just avslutat sin andra behandling för bröstcancer. Hon fick ett återfall efter typ femton år?. Vi började prata och en klassiker numera är att jämföra håret, färg och längd typ. Hon har fått lockigt hår men vi har samma färg dvs. klädsamt grått med vita inslag! När vi står där och har avverkat hår och gått över till att utbyta erfarenheter av biverkningar och hjälp för dem vänder sig en tredje kund sig emot oss och säger: tjejer jag har gjort samma resa som er och tar tacksamt emot tips! Ja det är klart vi delade med oss och jag tänkte; den här sjukdomen finns överallt och drabbar alla på ett eller annat sätt! Kassörskan såg lite förlägen ut men jag är ju som jag är så jag sa åt henne att slappna av och bjöd in även henne i diskussionen. Blev till slut en riktigt trevlig sammankomst på stans blomaffär?.

Imorgon är det dax att jobba igen och fr om nu tänker jag jobba heltid. Får vi se hur det går. Håller tummarna att det ska funka och gör det inte det så får jag väl backa och göra om och göra rätt!/ God afton på er/ Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards