Alla inlägg under april 2014

Av lotten67 - 30 april 2014 17:01

Hej! Ligger på sängen och känner att cytostatikakriget har startat igen:-( Börjar liksom bli en vana med krig i tumörområdet. Ingen trevlig vana dock och inte behaglig heller för den delen. Kriget brukar starta ungefär ett dygn efter att jag fått min dos av djävulsdrogerna. Å det slår sällan fel. Jag vet i vart fall att det förhoppningsvis är en positiv smärta om ni förstår hur jag menar!? Det är ju de friska och sjuka cellerna som inte är överens och som jag vill tro och hoppas segrar de friska även om några av dem stryker med i kriget. Fast de återuppstår och hämtar igen sig under tiden om behandlingen fungerar som det är tänkt! Lite tröst iallafall. Jag har dock tagit mina smärtstillande nu för jag har ju lärt mig av ett par goda vänner att kroppen slukar enormt mycket energi i samband med cancersjukdom, cytostatikabehandling och strålbehandling. Smärta tar ju oxå energi av mig så bara bita ihop ta medicin när så krävs! Och efter de sista dagarnas diskussioner om min vikt och allmän status rättar jag in mig då;-) Jag vill ju inte tappa den energi jag har,på strålningen sa de senast imorse att jag tycks ha mycket positiv energi som jag lyckas sprida och dela med mig av i väntrummet. Sträckte jag på mig och blev glad,behöver lite bekräftelse jag med.

Mina farbröder,vilka jag hade en trevlig middag med igår har åkt till sina hemorter för att fira valborg så ikväll går jag till broder och käkar. Vet inte om det blir nåt besök på slottet eftersom solen flygit sin kos och temperaturen sjunker. Vi får se hur jag mår och orkar. Idag har det annars vart en lugn dag för mig. Sover lite halvtaskigt men kan ju sova lite då och nu istället när andan faller på! Hade strålning vid tio och kom på när jag gick dit att jag tar mig fram betydligt fortare den här veckan och det ryggonda är som bortblåst. Ni ser det händer positiva och upplyftande saker med min kropp just nu. Efter strålningen gick jag en liten annan väg tebaxs och lyckades dessutom shoppa lite! Tänk det finns ju alltid nåt att köpa lixom. Idag köpte jag bland annat solskydd faktor 30! Jag brukar ha faktor 4.......jo jo bara göra som de säger och det är ju för ansiktet resten av kroppen exponerar jag ju inte för sol nu. Sen slank det ner två tröjor å ett par byxor oxå. Är sugen på skor men det får bli nästa vecka kanske!

Efter shopping tog jag stödvila innan lunch. Lunchen intog jag på Stallbacken,trevligt ställe och jag satt ute fast det var ju inte superskönt men det gick och maten var till belåtenhet. Å sen kom kriget igång så bara ligga ner, lite medicin, sovit en stund å läst! Börjar kännas bättre nu när medicinen har verkat så snart skor jag på och tar promenaden bort till bror för mat å lite sällskap. Smågodis får vi äta ikväll, jag har ju inte haft nåt godis på rummet nu eftersom jag drar ner lite på sockret...helt plötsligt! Å imorgon är det helgdag,ingen behandling utan som en ledig dag typ. Hoppas ni får en trevlig valborg och inte fryser allt för mycket om ni är ute på några trevligheter;-)/ Kram


Av lotten67 - 29 april 2014 17:08

God middag! Då så har jag genomfört cytostatikabehandling och strålbehandling idag,det rullar på utan större missöden just nu. Känns bra och jag mår rätt ok för dagen. Imorse ringde dock inte alarmet men det är lixom inga problem, jag vaknar oftast ändå. Så även idag! Dusch och frulle på det sen den sedvanliga promenaden till sjukhuset. Idag blåst och slut på sommarvärmen från igår. Upp på behandlingsenheten och så isäng igen;-)mycket ligga här! Ny sköterska för dagen, jag börjar få lite svårt att komma ihåg alla namn men hon hette Lotta,så kanske jag kommer ihåg:-D Nu kommer vi det här intressanta med vägning,jag har då aldrig blivit viktkontrollerad så mycket å ofta. Igår på strålningen vägdes jag ju och var själv glad att min bollkropp hade minskat ett par kilo, idag vägde jag ju typ lika men nu ser ni var det inte lika positivt! Mina matvanor granskades och jag ska äta mer,hur nu det ska gå till!? Har jag fortsatt minska nästa vecka blir det näringsdropp:-( men jag äter ju minst tre mål om dagen ju. Skillnaden nu är att jag rör mig betydligt mer här, vilket ju jag ska har de sagt. Ja ibland är det i allafall svårt för mig att få ihop allt till en helhet! Efter dagens cyt behandling är det ju utvägning oxå med anledning av att jag får mycket vätska! Nu hade jag då ökat drygt tre kilo under dagen....herregud! Fick med mig en urindrivande tablett vilket innebär att jag får hålla mig på rummet ikväll och få ut vätskan. Tur jag har teknikprylar,bok å tv att förströ mig med. I samband med cyt behandlingen läggs ju njurkatetern om, idag upptäcktes att jag hade en sårkrusta vid ingångshålet till njuren. Va fan är det fråga jag? Är det den som svider? Japp kan vara en infektion, jaha nå mer skit då.....det är därför tagit en odling så får vi se om jag ska ha pencillin eller ej. Ja det tar ju liksom aldrig slut på skit!! Efter avslutad cyt behandling drog jag ner till källaren för strålbehandling.

När jag satt där kom en äldre man, som hade lite funderingar kring hotell och hur han kom dit osv. Tanten i luckan svarade lite svävande och vad gör jag då, jo gissa!?! Naturligtvis pratar jag med mannen och erbjuder honom att vänta på mig kan vi göra sällskap till hotellet. Nja han fundera på buss å gick.... Jag körde min strålning och när jag kommer åter ut i väntrummet,vem sitter där med en liten väska,tror ni? Jo mycket riktigt farbrorn;-) å va bra att du kom säger han, jaha!?! Jaa jag väntar ju på dig så vi kan gå tillsammans ju. Är det inte lite fint tycker ni? Jag kände mig glad, jag kan få hjälpa till och stötta någon en stund! Sagt o gjort, Vi travade iväg och jag fick nästan gå med typ myrsteg men det gör inget,jag har rätt mycket tid att slå ihjäl! Farbrorn blev i allafall forslad t hotellet och vi hade en trevlig pratstund. Han har mun-käkcancer och en bit av tungan är borta. Fy fasiken tänkte jag låter obehagligt och svårt att äta, nä han berätta att han krafsa i sig så gott det gick och han är opererad och ska nu börja med strålning. Ja denna jävla skitsjukdom, angriper och skövlar på utan nån som helst urskillning!!

Hur som helst farbrorn är installerad på hotellet och jag tog en promenad. Idag tänkte jag kika i lite inredningsbutiker bara för kul. Finns ju flera stycken här i city. Strosade lite och köpte en duk. Finns naturligtvis mycket fint men egentligen behöver jag ju inget;-) men duken slank med! Därefter tog jag mig en stor Caffe Latte och kladdkaka med grädde på Waynes. Gött! Fick tyvärr sitta inne eftersom blåsten är kvar:-( Nu ligger jag lite på rummet. Kiss tabletten är intagen och snart middag.

Jag ska äta middag med farbrorn,så jag har ju en date;-) Sen har vi en Tv kändis i gänget så han blir oxå med. Ni hör jag har lite sällskap iallafall! Å på menyn kolja...förbannat va fisk de serverar. Får se vad de kan erbjuda istället, jag vill inte ha hamburgare iallafall. Vill ha potatis å korv eller pasta med nån god sås! Lär ju inte hända....Imorgon är det valborg, jag har bara strålning imorgon vid tio. Inga andra planer än så länge. Det är en del firande vid slottet på kvällen så jag tänkte gå dit och titta med svägerskan och kanske storebror om han orkar! Blir bra det. Nu får jag önska er en fin kväll och vi ses å hörs/ Kram




Av lotten67 - 28 april 2014 21:18

God kväll! Här ligger jag nu på Clarion Hotell Örebro igen. Behandlingsvecka två har inletts. Det blir ju inte sex veckor har jag kommit på utan sex och en halv! Hm får försöka stå ut! Å det kommer jag att göra,bita ihop,ta en vecka i taget och fortsätta för min överlevnad,thats it! Jag åkte ner imorse vid nio, dagen började med att jag nog mådde lite bättre än igår även om jag var lite darrig å snurrig. Obehagligt är de känslorna men jag bet ihop och pallrade mig ner till tåget. Tur det är nära. När jag kom ner å skulle lösa ut mina biljetter var dessvärre stationshuset stängt så tji biljetter. Hm vad göra,jag ringde SJ telefonkö,plats 22....va skit:-( kom fram precis när tåget kom in på perrongen. Det löste sig,de skickade mobilbiljett som tur var. Det är ju bara det att jag kommer ju att få ersättning av mitt hemmalandsting förhoppningsvis,å då vill de ha pappersbiljett. Ska utreda om jag kan skriva ut dem i efterskott. Sen rullade vi iväg, byte ett i Uppsala,tåget försenat och jag fick springa och stoppa bussen. Tur jag har sån god kondition,not! Kom med bussen iallafall, byte två i Enköping med aningen marginal. Pust och stön vilken hets och yr i bollen oxå. Sen tåg igen och framme i Örebro i tid. Drog en kokt m bröd på väg mot sjukhuset!

Kom i God tid till dagens strålbehandling. Hann pusta och fylla på vätska. Körde strålningen och sen skulle jag vägas. Fasiken va de väger mig hela tiden! Jag fråga varför, jo idag är det för att se hur min vikt pendlar, att jag inte minskar för mycket i vikt av strålningen eller att jag går upp för mycket av cytostatikan. Det är extremt lätt att samla på sig vätska under behandlingstiden och med nedsatt njurfunktion är inte det till gagn för mig förstås. Det var dock ingen fara även om jag tappat dryga två kilo sen förra veckan, förmodligen vätska. Jag har ju inte några problem med att äta nu heller. Sen upp till onkologmottagningen för läkarbesök. Träffade även min nya kontaktsjuksköterska Berit och gick igenom hela min behandlingsplan, med datum och tider t o m 11/6! Sen är planen att djävulen ska vara borta, förhoppningsvis till 100%!!!!!!!Bara hålla tummarna! Vid läkarbesöket visade det sig att mitt blodvärde hämtat igen sig, kändes bra. Istället har jag för lågt magnesiumvärde, dock inget alarmerande ännu. Typiskt är det inte det ena är det nåt annat. Ja ja är som det är. Men iallafall numera har jag tabletter morgon och kväll sen rekommenderas jag att äta mer potatis och matbröd. Det innehåller magnesium då antar jag. Fast det positiva idag var ju att jag inte längre behöver äta värktabletter tre gånger om dagen, yes! Jag har ju lite smärtor men inte varje dag så nu tar jag en morfie vid behov istället.Det känns oxå bra. Sen drog jag blodtrycksproblemet, men de på onkologen vill inte riktigt kännas vid det. Så nu har jag bestämt i samråd med läkaren att vi kör några kontroller imorgon under behandlingen och läkare får tillkallas om det är knas. Det höga trycket kan bero på vätskan och den kommer ju ut även om det går sakta. Vi får se vad det blir med det. Å så frågade jag om varför min mens försvunnit nu? Jo strålningen påverkar slemhinnan och kan göra att mens tillfälligt upphör. Lite skönt är ju det. Med andra ord ett ok läkarbesök.

Sen var det dags för hörseltestet på hörselkliniken. Nya saker som vanligt. Det gick ju enkelt å smärtfritt än hör jag skapligt så jag är nöjd med det. Hoppas nu på att cytostatikan inte ska ge mig tinnitus. Så där då gick hela eftermiddagen i ett svep! Gick sen till hotellet och checka in. Varmt ute och underbar sol även idag. Nytt rum med röda väggar och blommiga kuddar. Funkar bra. Dessutom ett grodkort och fina mjukisdjur som sällskap. Efter en stunds vila en kortis på stan sen promenad t bror som fått åka hem idag från sjukhuset. Där bjöds på God kycklingmiddag och glass till efterrätt,mums! Hjälpte sen svägerskan med disk mm. Bra att ha nåt att göra! Det är för närvarande 19 grader varmt ute! Känns skönt och upplyftande med värmen även om det kommer kyla igen. Men jag lever i nuet och försöker njuta här å nu så gott jag kan. Imorgon cytostatikabehandling med start 08.30 och strålning på em. Sen förmodligen inte så mycket mer. Möjligen lite häng på Waynes om jag mår ok! Ha det gott/ Kram

Av lotten67 - 27 april 2014 18:30

Nä idag blev inte dagen riktigt som jag tänkt mig! Jag borde i och för sig börja vara rutinerad på att saker och ting svänger fort. På gott och ont,men ibland blir jag less:-( Önskar att jag fick vakna en morgon å må bra och känna mig superstark! Men nä inte det inte, superwomen har tappat kraften och kämpar varje dag för att överleva och fungera. Oj lät lite drastiskt men ibland har jag den känslan och den känslan kan jag inte alltid hantera och härbärgera. Typ som idag då. Vaknade imorse,sovit hela natten dvs typ 6timmar. Mådde rätt ok och inget illamående,yes! Startar som vanligt dagen m frulle å medicin. Trist men vardag liksom. Sen tvättstugan och lite andra sysslor. Planen därefter var ju dusch och göra mig iordning för att ta en promenad t bussen å åka till mor och far. Sagt och gjort,det var bara det att jag kände mig helt plötsligt lite sådär allmänpåverkad ni vet!? Lite yr,tungandad och klen i benen. Tog det så lugnt jag kunde och drack massa vatten. Kände mig aningen ambivalent men samtidigt ville jag ju ut i det vackra vädret och röra lite på mig. Knallade iväg men benen funkar ju sådär och yrseln försvann inte. Va fan tänkte jag vad är fel nu? Jag skulle ju inte känna mig så här påverkad av vare sig cytostatikan eller strålningen,är det blodtrycket eller har nåt annat tillstött som jag inte vet om...många tankar rörde sig i mitt huvud. Jag gick typ tio minuter sen vände jag om:-(gick hem och satte mig ner. Testade blodtrycket 137/105 puls 100..för er som inte vet är det rätt kasst:-( fan va jag hatar detta! Bara klä av mig igen och ringa mamma. Kändes ju sådär om ni fattar.

Jag berättade för mor och far att jag blev tvungen att vända om. Men det är ju inget problem för dem. De är handlingskraftiga människor. De packade ner matvaror och kom till mig. Underbara de är<3 jag skulle aldrig klara detta utan dem! Fattar inte hur jag ska kunna återgälda detta. Även om dom inte kräver det kan det gnaga hos mig. Fast det löser sig alltid! Så de kom, Vi satt lite ute men jag blir ju förbannad när jag får sitta -inlindad i solen så vi gick in. Jag började må bättre i vart fall en aning så mamma och jag hjälptes åt med mat och dukning. Mysigt och kul! Efter God mat och efterrätt blev det lite trav, vann dock inget;-) men mamma vann. Ja vi såg på tv alltså. Nu har de just åkt hem. Jag bloggar lite och känner mig sådär. Hoppas på att må lite bättre imorgon när det är dax för resan ner till Örebro igen. Jag åker kl nio så jag behöver inte kasta mig upp tidigt. Kom just på att jag har tvätten kvar i torkskåpet så den ska hämtas. Och naglarna ska ju målas om ikväll oxå! Med önskan om att ni har det bra och att ni får en fin vecka därute/ Kram

Av lotten67 - 26 april 2014 17:27

Nä just det! Sitter på min balkong där är det typ 25 grader varmt! Å här sitter jag fullt påklädd:-(det här hatar jag! Jag är ju en soldyrkare av stora mått och jag vet att det inte är bra men JAG mår bra av sol och lite färg. Jävla skitcancer:-( Surar rejält!! Jag är ju dessutom rätt vrång av mig när jag sätter den sidan till så jag vägrar gå in. Katterna de njuter av att ligga ute så jag håller dem sällskap under tiden jag svettas ihjäl.. Annars får jag säga att jag haft en bra dag! Vaknade ju som vanligt tidigt, med illamående. Lyckades till och med kräkas, äckligt men fakta är ju att sen mår jag lite bättre. Frulle och soffmys med kissarna, Savannaha verkar superglad att jag är hemma,hon följer efter mig vart jag än går! Lite mysigt å. Sen har jag rasslat bort det lilla påskpynt jag tagit fram och strykit lite. Det är rogivande att stryka så det gör jag mer än gärna. Tagit blodtrycket idag, var ingen rolig syn, högt undertryck. Får ta det med läkaren igen då...Å sent igår ramlade ju njurkatetern delvis isär upptäckte jag! Tänk om de kunde göra prylar som funka. Nä nä man är ju händig så jag har skruvit ihop prylarna och tejpat,precis som de gör på sjukan. Tänkte först jaha,nu blir det att ringa 1177 men nä då kan de ju komma på att jag ska upp på sjukhuset å det vill jag helst inte. Jag håller naturligtvis koll om det fallerar igen!

På eftermiddagen har jag fått skjuts att köpa balkongblommor å jord. Sen införskaffade jag mig en ny perkulator bara för jag tyckte den var fin;-) om nu en perkulator kan vara fin!? Passade oxå på att handla mat till mina "barn" så det blir rätt sort ni vet! Sånt är noga för husdjuren. Bara det bästa är gott nog! Ja sen har jag planterat mina blommor. Testar lite nytt i vår. Å eftersom jag är borta veckovis blir det bara såna växter som kan vara ute dygnet runt. Än är det ju kallt på nätterna och kvällarna med för den delen. Blommorna är i vart fall på plats. Känns skönt att jag orkat fixa lite idag och kunnat vara ute. Det är fortfarande skönt så jag dricker kaffe här på balkongen. Senare blir det mat och film och lördagsgodis. Imorgon är det dax för tvättstugan, middag hos mor och far står oxå på agendan imorgon. Jag önskar er en fortsatt fin lördag/ Kram

Av lotten67 - 25 april 2014 18:25

Just det, nu har jag genomfört min första vecka på behandlingsplan två! Allt har faktiskt totalt sett gått bra. Jag har fått 1/6 av den nya cytostatikan och än så länge är biverkningarna hanterbara. När det gäller strålbehandling har jag hunnit med 4/30... Å som jag skrivit tidigare känns det absolut ingenting och jag har inga som helst funderingar eller känner oro inför hur strålningen påverkar min kropp. Behandlingen går ju oxå fort,jag träffar även läkaren ett tillfälle/ vecka så det känns tryggt. När man som jag har gynekologisk cancer och genomgår strålbehandling finns det några biverkningar som kan uppträda i samband med behandling. Men precis som andra biverkningar kan ju graden av dessa variera eftersom vi människor reagerar olika och strålbehandlingen är naturligtvis individuell. Det som kan komma är tex diarrér,urinträngningar,illamående och så den berömda tröttheten förstås. Därtill kommer oxå hudrodnad och underlivsbesvär. Ja ni hör ju nu är det bara hålla tummarna att jag drabbas så lite som möjligt. Men å andra sidan får jag hantera det som kanske kommer. Jag har inget val och detta är ju den behandling jag samtyckt till. Oroar mig inte än...illa mår jag och trött är jag fast det har jag ju varit i flera månader så jag är liksom van. Tränar ju på att vila! Låter knäppt men så är det. Den enda behandling jag ännu inte fått är brachyterapi dvs inre strålning. Jag ska ju få även det men vet inte när! Kanske får veta på måndag när jag har läkarbesök inplanerat.

Idag steg jag upp halv sju, lätt illamående:-( tog det lite lugnt och en sån illamåendetablett går det tebaxs.Sen frulle och utcheckning fr hotellet. Så nästa vecka nytt rum och ny våning. När jag checka ut fick jag ett brev i receptionen! Första gången jag får brev på hotell. Lite lyxigt;-) ett fint kort med massa pepp. Tack Sivan! Knallade sen t sjukhuset strålningen direkt. De har jusom löpande band där! Otroligt effektivt och strukturerat, passar naturligtvis mig perfekt. Sen var det dax för provtagning på lab, jag är ju sån akutpatient så jag har förtur på lab! Har ju sina fördelar att ha cancer....not! De har ett nytt lab på UÖS så man får ta kölapp och följa instruktioner på en stor skärm. Kändes som att sitta på en flygplats. Totalt opersonligt. Men det gick undan! Idag tog de prover i mitt armveck och de fixade det på första försöket! Då blev jag imponerad och lättad. Sen satte jag fart mot tåget. Hann med tiotåget och inga förseningar. Yes! Hemma i lyan vid tre, superskönt. Kissarna glada att matte kom hem. Vi satte oss på balkongen å njöt av solen lite lite;-) Kolla genom posten och se där en fin sån grön påse! Annika hade plockat ihop lite skoj prylar, tack hjärtat! Sen har jag packat upp, poppat hög musik och gjort en Myllimäki pasta förstås. Mår faktiskt rätt ok ikväll även om jag är lite trött. Det gör inget för jag ska dra på grodrocken sen, fram med ostkrokar å dansa loss! Imorgon ska vi köpa lite blommor å jord t mina balkonger så jag hoppas på fortsatt ok mående och vårvärme. Trevlig helg på er/ Kram

Av lotten67 - 24 april 2014 19:11

Som sagt idag behandling klockan ett så planen var ju sovmorgon. Men det är ju inte min starka sida så jag vaknade tidigt ändå. Låg kvar i det längsta,ont i buken å lätt illamående:-( pallrade mig ändå upp och peta i mig lite piller. In i duschen sen kändes det lite bättre. Tog mig ner för frukost med en bok som sällskap! Efter frukost lite vila å kort promenad på det. Drog sen till behandlingen med svägerskan som sällskap. Soligt och fint men kallt idag med. Efter strålbehandlingen fick jag hjälp med att kolla mina blodvärden ifall det var läge att besöka bror på infektionskliniken. Verkade ok och jag gör det ju på eget bevåg. Vi hittade dit och det var väl sådär med storebror. Men han är i tryggt förvar och får den vård han behöver. Sen gick vi och handlade mat och jag lagade mat till svägerskan och mig. Gissa vad skönt det var att få nåt att göra! Jag känner mig rätt pigg ikväll och hoppas det håller i sig. Imorgon behandling 08.45 och provtagning på det. Sen mina vänner åker jag hem och återvänder på måndag eftermiddag för en ny vecka med behandling och valborgsfirande i Örebro! God kväll och kram!

Av lotten67 - 23 april 2014 19:21

Jag var uppenbarligen aningen förvirrad igår, glömde ju att det var tre månadersdagen! Alltså fasiken vad tiden går och jag hänger kvar. Landar och landar liksom! Och å andra sidan är jag ju i vart fall mentalt på väg i rätt riktning. Den tanken är det som håller mig uppe samt tron på att positiva tankar kan försätta berg! Det ska gå, jag ska ta kål på djävulen och inget mer med det! Inatt var det tufft, vaknade varannan timme,jävulusisk halsbränna och nära till att kräkas:-( inte kul å inte gott. Kramp i magen förstås. Antar att det är den nya cytostatikan som visade vad som skulle komma en tid framöver. Till slut blev det morgon och jag pallrade mig upp. Ner på frukost, jag funderar ju lite hur jag ska bete mig med mina mediciner. Jag vill ju gärna äta mat när jag tar dem, men sitta i en överfull matsal och krossa piller kånns ju sådär. Nu har jag i vart fall löst det! Blodtrycksmedicinerna, vilka ej får krossas följer med t frukost och de andra tar jag när jag kommer på rummet. Har införskaffat lite drickyoghurt t medicinintag middag och kväll! Tog sen en promenad t sjukhuset, magen höll och illamåendet motade jag med piller!

Kom in på strålbehandlingen, överfullt väntrum. Här kände jag mig helt plötsligt som en i mängden, Alla hälsade God morgon. Vi var flera med och utan hår, olika huvudbonader å nån var utan helt. Ingen höjde ens på ögonbrynen, ja ni fattar! Fick min stråldos,lätt som en plätt;-) Sen hissen upp på onkologen, kaffe och juice. In på salen och dax för blodtransfusioner. Två påsar skulle jag få,tyvärr var min slang på infusionsporten för tunn och fick byta både nål och slang, å inte är jag förvånad! Det är sällan jag har flyt som ni vet. Men sen funkade det. Jag hade en bok med mig så det gick bra och tiden gick ganska fort. Tog drygt två timmar. Sen uppmärksammade jag att min urin i katetern var jättetjock och grumlig. Jaha nu har den havererat tänkte jag, fan nu blir jag kvar här. Men icke. Vi spolade ur den och jag ska försöka dricka ett par tre liter ytterligare ett par dagar så löser det sig nog. Det är ju jobbigt att dricka så mycket för jag får kissa hela tiden. Men jag har inget val, där heller:-( De bjöd på soppa idag igen, fast jag inte ville ha,tog mackan o juicen bara.

Gick sen tillbaka till stan, ingen värme idag dock. Typ elva tolv grader och blåsigt. Gick på stan ett par timmar! Jag behövde förnya garderoben. All tung behandling och medicinering gör ju att jag allt mer har en bollliknande kropp och kan bara inte ha kläder som sitter åt! Så innan jag var klar hade jag gjort lite fynd. Gick hem t hotellet och sov drygt en timme. Det var nödvändigt å skönt! Middag på hotellet 17.30, idag operaströmming. Men jag äter ju inte fisk så jag fick en gigantisk hamburgare. Smakade fint fint! Sen en liten kvällspromenad på det! Fast skitkallt och inte kul alls. Nu tebaxs på rummet i värmen. Ska testa mina inköp och kolla teve. Hoppas få sova bättre inatt. Imorgon har jag strålning kl ett så det blir sovmorgon och lugn fm. Efter behandlingen ska jag å min svägerska på stan å fika och kolla lite. Å sen är det ju inte långt t fredag och då får jag åka hem!! Och har bara 28 strålningar kvar...../ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards