Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Tågkrångel och ny behandlingsvecka!

Av lotten67 - 5 maj 2014 17:39

Imorse kom sms från SJ,jaha vad är det nu då tänkte jag. Klockan var 06.15 å jag hade just vaknat. Framkom av meddelandet att den var nån kontaktledning norrut som havererat:-( Alltså bara börja söka alternativa resvägar idag då, tur jag är flexibel och resvan! Lyckades knåpa ihop en resrutt och även boka om dagens strålningssession. Tänk just på strålningsavdelningen är de tillmötesgående och välvilligt inställda. Känns ju bra iaf. Så avresan försenades knappa timmen men det gör absolut inget,jag är mer än gärna kvar hemma så länge det går. Kom i vart fall t Gävle och där fick jag vänta typ en och en halv timme. Passade på att käka lite lunch och titta på folk. Sen blev det mjölkpallståget över Avesta, Skinnskatteberg och slutligen Örebro. Sov förstås! Jag somnar tydligen alltid på tåget numera men bara en stund idag. Roade mig annars med att se över min behandlingsplan. Konstaterade då att jag t o m idag genomfört 10/30 strålningstillfällen, cytostatikakurer har jag bara två kvar dvs näst sista imorgon och så har jag en ny utmaning nästa vecka då jag ska genomgå Brachyterapi inre strålning alltså. Det tänkte jag återkomma till när det närmar sig! Så jag är på rätt väg och det känns lixom lite bättre när jag kan räkna bort lite;-) Å det är dessvärre samma vånda nu som förut, eventuella effekter av all denna behandling kommer jag få veta nåt om tidigast i mitten av juni. Det är ju märkligt att det ska vara så svårt, men strålningseffekterna säger de att de ser fyra veckor efter avslutad strålning liksom cytostatikaeffekten. Jag håller ju naturligtvis tummarna och tårna att kroppen min svarar lika bra på behandlingen nu som tidigare.

Efter att jag varit upp på sjukhuset och träffat flera ur gänget traskade jag mot hotellet i sakta gemak. Solen skiner här i Örebro men det är inte varmt. På hotellet tog jag upp det här med maten, att jag inte äter fisk och skaldjur,förhörde mig om hur jag ska bete mig för att slippa erbjudas fil till middag. Vi tog helt enkelt fram menyn och så markerade jag vad jag äter mm. Nu är jag hemtam här på Clarion å det är på tiden att jag får riktig mat! Får vi se vad som står på bordet ikväll när jag kommer ner. Lite spännande är det ju;-) När allt det var klart fick jag en present! En välkomstpresent från fina vänner som tänker på mig och jag blir glad. Tänk att det fortfarande finns de som tänker på mig och vill skänka mig kraft å ork. Jag trodde ju att när jag varit sjuk ett tag klingar sånt av liksom...tiden går ju och livet går vidare för alla,på ett eller annat sätt. Så stort tack till Siv och Kerstin D,jag kommer att tända ljuset ikväll. Extra kram till er idag<3. Imorgon är det tisdag, invägning och utvägning med andra ord! Hoppas på att jag behållt vikten och slipper nåt sånt där näringsdropp. Då blir jag ju inlagd å det undviker jag så länge det går. God kväll på er/ Kram

 
 
Ingen bild

Rosita

5 maj 2014 22:58

Vilka fina medarbetare o kollegor Du har. Sånt blir jag glad av att höra. Keep on!

lotten67

6 maj 2014 08:30

Jajamän! Kan bara hålla med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards