Direktlänk till inlägg 23 november 2014

Jag mår riktigt bra!

Av lotten67 - 23 november 2014 15:44

Jajamän känner mig riktigt i form! Kan vara så att jag snart är i min vanliga form dvs. Fullt ös och sen medvetslös? Skämt å sido, märker fortsatta framsteg med fysiska problemen. Benet är fortfarande halvknas och släpar lite,men jag vill inte bekymra mig om det utan låtsas som det funkar. Rygg och höfter gör sig knappt påminda, det är när det blir råare och ruggigare ute som de vill protestera! Å jag är fortsatt storkonsument av tigerbalsam?. Å det gör absolut inget. En av mina medarbetare sa härom dagen att det luktade omklädningsrum på mitt kontor! Va fan tänkte jag, svett alltså??? Snusk? Haha, men han menade linimentdoft och i positiv bemärkelse, sicken tur? Jag har t o m sovit bättre den här veckan och det är ju guld värt förstås. Så summa kardemumma, fortsatt framåt!

Annars går tiden fort. Flänger runt och ser vårt land genom firman. Under veckan som gått har jag varit lite norrut över en dag. Träffade en del kolleger som jag inte träffat på hela året. Alltid roligt med nya och gamla bekantskaper, även i tjänsten. Fick oxå lite uppskattning när en stabsmedlem sa; Lotta, du riktigt strålar av livsglädje! Å det är sånt jag vill och behöver höra! Efter en tid av svart mörkt hål och tråkigheter tackar jag och suger åt mig av positiva ord och framsteg med för den delen. Fram för mer glada människor och tillrop! Det behöver vi alla?

Nåt som retat mig den här veckan var att jag fick brev från sjukvården. Puh, vad ville de nu? Jag vill inte gå till nåt sjukhus eller träffa någon doktor! Låt mig ha det lugnt tills januari. Men det var ju ingen kallelse utan ett brev om att jag inte får operera bort venporten.. Va tusan, varför inte? Jo den ska sitta till juni 2015 i händelse av återfall i sjukdomen. Blev less eftersom jag inte vill hålla på å springa för att spola den, ni som följt mig vet ju hur krångligt det kan vara! Å andra sidan, sist gick det ju galant. Så då biter jag ihop och bokar ny tid då!

Imorgon blir det en stor dag! För då mina vänner ska jag till min frissa,ÄNTLIGEN! Spännande å se vad hon trollar fram för frisyr. Men färgen, ni vet gråsprängd, behåller jag. Trivs bra med den och nu är det faktiskt riktigt mörkt oxå. Apropå hår, jag lade ut min peruk med tillbehör på cancertjejers sida och nu ska jag skänka bort dessa, jag har ju ingen nytta av den och uppstår nytt behov har jag massor av luvor så jag reder mig!

Det var några rader från mig till er! Önskar er en härlig vecka och på återseende/ Kram

 
 
Ingen bild

Rosita

23 november 2014 20:27

Jag blir så glad när jag läser din blogg. Skulle kanske stannat kvar ett tag till 😄👍

lotten67

23 november 2014 20:47

Haha jaa varför inte? Då hade det hänt grejer!/ Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards