Direktlänk till inlägg 4 september 2014

Första arbetsveckan avklarad!

Av lotten67 - 4 september 2014 20:08

Joråsåatt...nu har jag avverkat de första fyra arbetsdagarna på återgång till jobbet! Woow, det gick. Känns bra att vara tebaxs på ordinarie tjänst! Nu vet jag ju vad jag ska göra å det finns en hel del att göra märker jag. Min agenda har snabbt fyllts på å september har knappt några luckor kvar! Blir spännande och en utmaning för mig att arbeta deltid. Nu gäller det att pussla, tänka och prioritera. Och inte att förglömma prio nummer 1, det är JAG.Klappat å klart;-)

Jag kan berätta att dagarna gått fort och jag har hållt mig inom ramen för hur många timmar jag ska göra/vecka. Antar det funkar bättre från början men ska göra det jag kan för att hålla i. Inledde veckan med morgonmöte och tog tillfället i akt att kort informera mitt arbetslag om min nuvarande fysiska status. Bestämde mig för att det är viktigt för mig att de vet lite om min hälsa och om vad som kommer hända härnäst. Jag vill ju tro och har alltid trott att säga som det är och inte hymla i längden är det bästa för alla inblandade. Slipper det bli så jobbigt för mig om det går åt skogen, så tänker jag. Naturligtvis började jag gråta när vi pratade prognos mm men hur många av oss levande varelser upplever att det är lätt när man som jag nästan säkert vet att jag inte blir 100 % frisk från djävulen!?!? Jag har heller inga problem med att visa om jag blir lessen, det ligger inte för mig liksom.

Hursom helst veckan gick fort och kroppen hänger ihop än så länge. Märker det tar mycket kraft att pendla 26 mil varje arbetsdag, tur jag kan slumra på tåget, får jag lite vila oxå. Mitt knasben hänger kvar, tycker ändå att det är skillnad. Hoppas å tror att behandlingen hos sjukgymnasten bidrar till det,samt det faktum att jag nu är fysiskt aktiv på ett helt annat sätt än jag varit på väldigt länge. Det här kommer att bli bra, det måste jag tro! Var till sjukgymnasten idag och det kändes bra å var inte fullt lika plågsamt som förra gången. Fick ytterligare en övning att genomföra hemma. Kämpa Lotta!!

Ikväll efter jobbet unnade jag mig pizza på lokal med en vän. I ett fantastiskt väder. Hudik levererar helt klart;-) Nu däremot hänger jag i divanen och huvud och kropp är trött men nöjd. Framför mig har jag fyra fridagar som ska fyllas med avslappning, trädgårdskalas och ett eller två besök på Hälsingemarknaden. Perfekt! Ha en fin helg ni med/ Kram

 
 
Ingen bild

Rosita

5 september 2014 19:49

Åh, va roligt att höra att det går framåt. Bara att hålla tummarna för att den djäveln håller sig stilla. / Kram på dig!

lotten67

6 september 2014 08:51

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards