Alla inlägg den 6 september 2014

Av lotten67 - 6 september 2014 09:18

Jag blir galen! Igår fick jag typ ägna halva dagen åt att jaga sjukvård och läkare...Har ju varit lugnt på den fronten ett tag, men tur jag har lärt mig nu att det är att liksom ligga på själv och inte ge upp. Men min bestämda uppfattning är fortfarande att det krävs nästan att man är tillräckligt frisk och envis för att orka! Stackars de som inte riktigt orkar å förmår å ändå ska behöva hålla på att jaga,jaga å få hjälp:-(

Det började igår med att Försäkringskassan ringde, mitt läkarintyg hade inte landat på deras bord. Meeen, jag har ju ringt om det två gånger redan. Ja ja, ringde till Örebro då, fick prata med en sjuksköterska, som absolut gör så gott de kan. Hon lovade att, igen, pressa på läkaren. Eftersom intyget inte kommit och min gamla sjukperiod avslutats innebär det ju att jag inte kommer att få min sjukpenning...Jo jo, det struntar nog läkaren i. Och det är ju en jäkla tur att jag är sparsam så jag reder mig ändå. Men trots det, rätt ska vara rätt. I skrivande stund vet jag inte om det är på väg,men får kolla igen på måndag.

Sen ringde jag hälsocentralen eftersom det är dax att spola venporten, den har jag valt att ha kvar tillsvidare, ifall det blir aktuellt med ytterligare behandling efter nästa kontroll. Ja å hälsocentralens röstbrevlåda lät meddela att deras telefonkö var fylld för dagen, så välkommen en annan dag...ja vad säger man!?!? Ok då ringde jag gynmottagningen, de kunde inte heller hjälpa mig men kanske kunde jag fråga om min kontaktsjuksköterska kunde bistå? Ja visst sa jag, kan jag få ett telefonnummer till henne då? Nix, vi ber henne ringa upp, å det borde ju funka lika bra tänkte jag. Å sen har det varit tyst....

Fan ibland blir jag frustrerad av trams och svårigheter som bara tar energi. Kan konstatera att min känsla av att bli näst intill övergiven av svensk sjukvård förstärktes igen. Jag förstår mycket väl att det finns andra som oxå behöver hjälp, men hur svårt ska det vara liksom!?

Hur som helst, idag är det lördag och en fin solig dag tycks stå för dörren. Så nya friska tag och en förhoppning att allt löser sig på måndag!/Vi hörs/Kram

Ovido - Quiz & Flashcards