Direktlänk till inlägg 6 september 2014

Ska det vara så jäkla svårt:-(

Av lotten67 - 6 september 2014 09:18

Jag blir galen! Igår fick jag typ ägna halva dagen åt att jaga sjukvård och läkare...Har ju varit lugnt på den fronten ett tag, men tur jag har lärt mig nu att det är att liksom ligga på själv och inte ge upp. Men min bestämda uppfattning är fortfarande att det krävs nästan att man är tillräckligt frisk och envis för att orka! Stackars de som inte riktigt orkar å förmår å ändå ska behöva hålla på att jaga,jaga å få hjälp:-(

Det började igår med att Försäkringskassan ringde, mitt läkarintyg hade inte landat på deras bord. Meeen, jag har ju ringt om det två gånger redan. Ja ja, ringde till Örebro då, fick prata med en sjuksköterska, som absolut gör så gott de kan. Hon lovade att, igen, pressa på läkaren. Eftersom intyget inte kommit och min gamla sjukperiod avslutats innebär det ju att jag inte kommer att få min sjukpenning...Jo jo, det struntar nog läkaren i. Och det är ju en jäkla tur att jag är sparsam så jag reder mig ändå. Men trots det, rätt ska vara rätt. I skrivande stund vet jag inte om det är på väg,men får kolla igen på måndag.

Sen ringde jag hälsocentralen eftersom det är dax att spola venporten, den har jag valt att ha kvar tillsvidare, ifall det blir aktuellt med ytterligare behandling efter nästa kontroll. Ja å hälsocentralens röstbrevlåda lät meddela att deras telefonkö var fylld för dagen, så välkommen en annan dag...ja vad säger man!?!? Ok då ringde jag gynmottagningen, de kunde inte heller hjälpa mig men kanske kunde jag fråga om min kontaktsjuksköterska kunde bistå? Ja visst sa jag, kan jag få ett telefonnummer till henne då? Nix, vi ber henne ringa upp, å det borde ju funka lika bra tänkte jag. Å sen har det varit tyst....

Fan ibland blir jag frustrerad av trams och svårigheter som bara tar energi. Kan konstatera att min känsla av att bli näst intill övergiven av svensk sjukvård förstärktes igen. Jag förstår mycket väl att det finns andra som oxå behöver hjälp, men hur svårt ska det vara liksom!?

Hur som helst, idag är det lördag och en fin solig dag tycks stå för dörren. Så nya friska tag och en förhoppning att allt löser sig på måndag!/Vi hörs/Kram

 
 
Ingen bild

Rosita

8 september 2014 20:55

Herregud! Man tror ju inte det är sant. Hoppas jag aldrig blir allvarligt sjuk. Har du fått nån kontakt med dem idag?

lotten67

8 september 2014 21:29

Haha, välkommen till min värld! Nu har jag iaf tid bokad för spolning av venport!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards