Alla inlägg den 21 juli 2014

Av lotten67 - 21 juli 2014 22:25

Nä just, idag fick jag vara med om ännu nåt nytt som faktiskt var obehagligt å läskigt. Som vi märkt pågår en värmebölja i vårt avlånga land, så även här i Glada Hudik. Jag har ALDRIG besvärats av värme snarare njutit i massor. I samband med denna skitsjukdom verkar dock läget vara annorlunda! Förmiddagen idag passade jag på att äta frulle ute på balkongen i skuggan, typ 23 grader runt kl nio. Sen fick jag ett trevligt och underhållande samtal och fick skrattkramp, tack Helen för det! Planen var ju sen att fräscha till mig för en tur på stan å en liten cykeltur. Tror ju det är bra med fysisk aktivitet! Sagt å gjort, slängde mig på cykeln o trampade glatt iväg. Mellanlandade på stan, hett som fan. Efter det tänkte jag cykla en tur, gick bra en stund men sen blev det inte trevligt. Tippar på det var runt 30 grader då,puh. Fick hugg i hjärtat, började må illa och svettades rejält!!! Vad göra!? Flåsa,Flåsa,stanna å vila men längtade ju efter vatten, å inte hade jag nå vatten... Som tur var var jag rätt nära mor å far så jag tog mig dit på skakiga ben och med lätt yrsel. Röck upp dörren å vad möts jag av i mitt något uppjagade tillstånd?? Jo tre elektriker i lägenheten vilka såg lätt chockade ut när en högröd,flämtande,tunnhårig kvinna med sälliknande kropp slänger sig i närmaste säng med skor å allt! Tur mamma är lugn, hon baddade min panna med isvatten och jag lugnade ner mig efter ett tag. Dock kan jag meddela att jag fortfarande känner mig skakis å undrar vad som hände med kroppen min...

Kanske var det vätskebrist i kombination med värmen och en rätt taskig fysik. Eller ytterligare nån biverkan av allt jag varit med om senaste halvåret. Kanske solsting..trots att jag inte suttit eller legat i solen idag? Hur som helst var det obehagligt å jag vill inte vara med om det igen, klappat!

Ser just att värmeböljan ska fortsätta så det innebär att jag håller mig i skuggan, dricker massor å avstår fysiska aktiviteter så länge. Blir ju underbart, räcker ju med sol å badförbud liksom! Tänkte åka på jobbet imorgon men efter dessa upplevelser idag törs jag inte utsätta mig för en tågresa just nu i hettan. Får bli en annan dag när det blir lite svalare ute och det känns som kroppen pallar!/Kram




Ovido - Quiz & Flashcards