Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av lotten67 - 10 augusti 2014 18:38

Ja tänk jag fick fylla 47 år i fredags! Det trots mina tvivel under våren att jag faktiskt skulle få leva lite till. Ni vet-cancer=döden, snabbare än jag anat. Även om vi alla ska dö och inte vet när, så är ju livet. Men när jag fick min diagnos var det ju som Hej då livet och Halloj döden typ!! Nu såhär dryga halvåret efter och en resa i cancerträsket har t o m jag fattat att just den här gången fick jag chansen att ta fighten och kämpa för livet lite till. Fighten är ju inte över men i dagsläget vet jag inget annat än att att tumören inte uppvisar någon pågående aktivitet och att min kropp fungerar relativt skapligt. Å det är där jag är, här å nu.

Idag kom jag på mig själv med nåt som bara poppade upp i min hjärna! Nämligen att just idag mår jag för jävla BRA!! Känner mig pigg,glad och lite lagom sprallig. Å det är ett bra tag sen jag hade de känslorna så även om det är bara idag skiter jag i det!! Så underbart å fantastiskt liksom, nästan så jag borde fira eller hur!?!? Eller förresten det har jag ju gjort i flera dagar kom jag på. Inledde ju födelsedagen med fin frulle dvs kaffe,linfröolja och Blutsaft;-) fina grejor det! Sen uppfräschning av lyan och bakade oxå en tårta! God som fasiken blev den. Mot kvällen kom några fina människor till mig och så gick vi på Robertos där jag blev bjuden på mat och fick present. Efter maten gick vi tebaxs till lyan och hade tårtkalas i en underbar sommarkväll på ballis. Mådde fin fint! Igår kom det gäster igen så jag bakade kladdkakemuffins för att dryga ut tårtan;-) Blev gofika å mer presenter. Jag vill ju inte ha presenter men jag blir alltid glad om jag får några! På kvällen igår åkte vi till badstranden med fika. Doppade fötterna i vart fall. Hur mysigt som helst och avslutade med lite lördagsgodis.

Idag kom jag ju på att denna vecka som gått har jag varit rätt aktiv på olika vis och inte känt mig så trött heller. Kroppen verkar ju oxå må bättre, benet skapligt nu. Tänk det går ju framåt..önskade att knoppen oxå funka men kanske det kommer det oxå. Eller det gör det ju naturligtvis! Hur som idag blev det slappsöndag med cykeltur på affären, en stund i solstolen och planering inför nästa veckas gårdfest här hemma. Kul, nåt mer att se framemot. Jag har oxå kostat på mig en resetidning idag. Även om jag inte tänker åka just nu är det skoj att läsa om nya resmål och resetips. Kvällen närmar sig nu men fortfarande skönt här på ballis. Nu laddar jag ju för två arbetsdagar till veckan, ett förhoppningsvis dags besök av Ullis och så kiropraktorbesök ska hinnas med. Wow jag är på G!/ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards