Alla inlägg den 24 augusti 2014

Av lotten67 - 24 augusti 2014 12:25

Tänk hur det blivit för mig! Förut körde jag liksom på åt alla håll. Stannade sällan upp vare sig privat eller på jobbet,typ 200 knyck hela tiden. Numera kommer jag på mig själv att det om inte alltid iallafall ofta att jag gör saker på andra sätt. Å det är inte det att jag mår dåligt eller illa av det utan mer att det är nytt och ibland aningen främmande för mig och kanske för omgivningen oxå,vad vet jag liksom!?!? Bara det här med att kliva upp på morgonen, förr studsa jag upp som en duracellkanin och for fram. Nu ligger jag alltid lite till, dricker kaffet sittande och ger mig tid att läsa morgontidningen eller kollar nyhets tv innan jag ger mig i kast med dagen. Jobbar ju lite på att komma tillbaka till vardagsrutiner, ni vet,stiga upp,frulle och till jobbet. Detta innebär ju oxå att jag inte kan nattsudda lika mycket som jag kunnat i snart sju månader. Å andra sidan jag har alltid mått bra av rutiner så det ska bli bra! Min plan är att kommande vecka arbetsträna tre dagar varav två i följd. Hoppas verkligen jag fixar det, för om jag fixar det,vilket jag tror, går jag upp och jobbar 75% från 1/9! Det kommer ju innebära att arbeta fyra dagar i veckan tills vidare.
Jag har ännu inte förankrat detta med min behandlande läkare men det tror jag inte blir nåt problemet.

Målet är ju att komma tillbaka i ordinarie tjänst under hösten. Lyssnar jag på andra som är/varit i liknande situation finns det olika uppfattningar förstås om hur snabbt man bör trappa upp. Sen är det naturligtvis individuellt hur man väljer att göra. Jag tänker så här: jag känner mig skapligt pigg för det mesta, vet inte hur frisk eller sjuk jag är i grundsjukdomen, det vet jag förhoppningsvis någon gång i oktober och om scenariot då blir det värsta tänkbara dvs att tumören är aktiv och/eller att det uppstått spridning är det ju slutjobbat igen...så jag kör på så länge!

Mitt ben fortsätter tramsa med mig men jag tycker nog det lättat en aning! Hoppas ju på att kommande behandling hos sjukgymnasten ska hjälpa mig att bli fri det onda. Behandlingen börjar för övrigt imorgon bitti,så nu håller vi tummarna för det bästa!

Denna helg har i vart fall varit ok. Igår blev det en lugn dag med hemmapyssel, läsning och en del fika. Idag däremot har jag städat och laddat för strykning. Dessutom blir det fikafrämmande och sen ska jag få komma bort på middag! Blir en bra söndag;-) Jag hoppas ni oxå har en fin dag och får en fin vecka/ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards