Alla inlägg den 28 augusti 2014

Av lotten67 - 28 augusti 2014 20:05

Ja herregud vem trodde det skulle bli tufft å jobba tre dagar på en vecka!?! Jag vet inte vad jag möjligen trodde, men nu har jag avverkat tre dagar denna vecka å är trött. Funderar ju naturligtvis hur det kommer bli fortsättningsvis, men nu är planen spikad så bara att testa och känna efter. Jag är mest trött i benet och lite i huvudet. Tar lite på mig psykiskt känner jag att vara fokuserad och koncentrerad men oxå att vara med andra! Ni vet på väg ut ur cancerbubblan verkar nog inte så lätt ändå. Gäller ju oxå att hålla isär saker och ting och planera förnuftigt och strukturerat, vilket blir svårt när jag känner en viss splittring i skallen. Jävla skitsjukdom! Förstört så mycket för mig och den där djävulen i kroppen gör sig numera påmind. Med anledning av bland annat det kontaktade jag läkaren i tisdags och beskrev de här känningarna i nedre regionerna, och naturligtvis kan de inget säga, finns ju två alternativ. Antingen är det pågående tumöraktivitet eller läkprocess. Oavsett är det störande och får igång mindre roliga tankar.

Jag lyckades iallafall få igenom att få genomgå PET rtg lite tidigare än planerat så 17/9 är det dax. Det innebär att nu blir det ny väntan, ångestkänslor å skit:-( Jag får väl vara tacksam att jag iaf haft en period när det känts rätt ok. Inte annat göra typ! Men gläds åt att smärtor i Ben å rygg ändå verkar på bättringsvägen. Har varit till sjukgymnasten och fått behandling samt övningar att göra hemma. Ny behandling nästa vecka är bokat å klart.

Jag kom oxå överens med läkaren om att, helt enligt mitt eget förslag,börja jobba som vanligt på måndag,75 % under september och oktober. Får vi se hur det går. Inget är ju huggit i sten. Bara backa om jag känner att det inte funkar eller att jag helt enkelt inte orkar och förmår. Har ju tänkt jobba tre dagar i Gävle och en dag i Hudik, kan ju förhoppningsvis bidra till att energin räcker lite till. Prova mig fram alltså!

Ja annars har veckan rullat på. Inga hjältedåd har jag uträttat än så länge å andra sidan som min vän Annika sa: Du har ju uträttat hjältedåd så det räcker för iår... Jo sant det faktiskt. Ser oxå att min almanacka fylls på rejält trots att jag inte ens börjat jobba på ordinarie tjänst än. Ser ut att bli en spännande höst med mycket förändringar, utmaningar och ett lite kul erbjudande att ta ställning till har dykt upp. Sånt gör mig stolt å glad å jag ser det som ett erkännande att jag är BRA på det jag gör i statens tjänst! Nu planerar jag soffläge en stund och tre dagars ledigt ligger framför mig. De ska fyllas av lite olika aktiviteter och VILA;-) Önskar er allt gott/ Kramis

Ovido - Quiz & Flashcards