Direktlänk till inlägg 6 juli 2014

Verkligheten gör sig påmind!

Av lotten67 - 6 juli 2014 11:00

God förmiddag! Var några dagar sen jag bloggade så nu kände jag att det var dax för några rader. Jag startade ju bloggen främst för att ventilers och skriva av mig allt som händer å sker under min sjukdom. Ja ja jag vet att jag fortfarande är sjuk, men ibland jobbar jag hårt på att tänka att jag är frisk och att allt är som vanligt. Det är ju tyvärr så att jag lyckas inte riktigt ta mig förbi det där med sjukdom, biverkningar och ibland en del ångest som inte alltid är lätt att släpa runt på. Min ryggsäck är ju liksom full och jag vill och behöver inte mer skit nu! Vill komma till nivå tio på min må bra skala men vägen dit är fortfarande krokig och t om lite stenig och taggig:-( För dagen är nivån kanske sex el sju. Så det innebär att det är en bit kvar vilket kan göra mig frustrerad,förbannad och lite lessen.

Jag inser ju faktiskt att det man sa under behandlingsperioden, att när jag avslutar planerad behandling och kommer hem börjar nästa process. Å det stämmer himla bra. Jag känner själv att det är lite kvar innan kroppen och knoppen håller ihop och funkar tillfredsställande. Men samtidigt är det att kämpa på och se de små framstegen som nåt positivt. Det som varit påfrestande denna vecka var när jag i fredags märkte en förnimmelse av smärta i tumörområdet! Ni fattar va!?!? Då drog alla tankar igång..snabbt som ögat! Jaha nu så har den jäveln sovit klart och bestämt sig för att återuppstå. Vad gör jag?? Ringer nånstans, trycka i mig nåt smärtstillande och låtsas som det inte finns?? Nä det går ju inte. Så jag valde att distrahera mig med praktiska göromål och bestämde mig för att detta handlade om att kampen och cytostatikakriget måste få rasa ut! Det onda klingade av och det var ju långt ifrån så ont som det varit tidigare så något smärtstillande var inte aktuellt. Men det var ändå en pärs och en påminnelse om att än är jag inte i mål!

För övrigt har jag haft en bra vecka. Gäller ju att hitta på saker å få tiden att gå. Köpte mig ett bokpaket som jag börjat beta av. Har oxå hunnit med lite luncher på stan och ett arbetsplatsbesök som innefattade massa kramar och en fiskrik smörgåstårta. Men bara så ni vet, jag åt den iallafall. Sista dagarna har ju som ni säkert märkt,sommaren kommit till oss. Å även om jag inte ska vara i solen, i vart fall inte stillasittande, njuter jag på balkongen, delvis under parasollet. Tur jag har min lilla oas;-)

Igår deltog jag i Hudiks första Prideparad! Viktigt för mig att ta ställning och min övertygelse om människors lika värde och rätten för alla att älska vem och vad var och en själv vill! Blev en dag fylld med värme, många kramar och mycket kärlek! Mina ben å fötter uppskattar dock inte den där marschen från igår så idag är det benen i högläge och bara njuta av en fin sommardag och en god bok! Önskar er alla en fin fortsättning på sommaren/ Kram på er<3

 
 
Ingen bild

agneta

6 juli 2014 23:00

Ha en fortsatt fin sommar och njut av det du kan. Kul att du testar nya grejer, som fisk!!! Kram Agneta

lotten67

7 juli 2014 08:36

Tack Agneta! Ja nya tider nu;-) Kram

 
Ingen bild

Susanne

7 juli 2014 20:44

Du finns i mina tankar mest varje dag och min önskan för dej är alltid densamma - 100% tillfrisknande. Kärlek, styrka och mod till dej <3

lotten67

8 juli 2014 09:39

Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards