Direktlänk till inlägg 9 juli 2014

Cancertjejer!

Av lotten67 - 9 juli 2014 18:29

Gissa om jag blev glad igår!? Surfade lite sådär planlöst och vips hittade jag en grupp vid namn cancertjejer. Ansökte och blev antagen, Yeah! Här vimlar det av cancersjuka, före,under och efter behandling. Vilka kämpar och överlevare. Jag blev positivt överraskad och varm i hjärtat. Kände mig välkommen och som jag äntligen hittat nånstans där vi alla är lika men ändå så olika. Tog inte lång stund så visade det sig att jag hade medsystrar väldigt nära, geografiskt oxå. Fick oxå tips om att vissa landsting erbjuder en vistelse på olika rehabiliteringshem efter avslutad behandling. Det ska jag forska vidare på! Det blir i vart fall ingen utlandsresa på ett tag eftersom jag har sol och badförbud:-( Jag får se framemot den typen av resa nästa vår förhoppningsvis! Så som ni förstår är det just nu lite jobbigt med värmen!

Jag har dock en strategi och den går ut på att jag varannan dag solar korta stunder å då bara ansikte å armar. Väl insmord i rekommenderad solfaktor dvs inget trams som ändå inte skyddar! Å så tänker jag på. Hur mycket jag solat genom åren, den katastrofala ökningen av malignt melanom å det vill jag ju undvika! Så då känns det bättre;-) Ser ju på sociala medier hetsen att bli solbränd svämmar över...jag har själv varit där så jag vet hur det funkar! Å så sommarhetsen av att hinna göra allt på semestern...å jag är i fasen av att vara tacksam för att jag varje dag kommer upp, orkar leva och få ha det stillsamt! Är glad att jag trivs hemma, inte är beroende av att hela tiden måsta ha nån sysselsättning. Tror baske mig mina bokstavskombinationer har stillat sig..Hm åtminstone nu;-) Så jag fortsätter ta det lugnt, gör små utflykter på hemmaplan och njuter av att för tillfället må rätt ok.

Det är benen som fortfarande är tröga:-( men nu har jag låtit mig inspireras av Niclas Wahlgren ni vet,funkar för mig VitaePro;-) så det ska testas. Kan ju inte bli sämre tänker jag!

Hur som helst hoppas jag ni har en fantastisk sommar och njuter av det ni tycker om och trivs med. Att ni inte dras med i den där semesterstressen som finns lite överallt! Själv firar jag faktiskt idag en månads behandlingsuppehåll. Gör mig stolt, än är jag på benen och för det mesta är livet mitt fantastiskt och det är det som betyder mest för mig!/ Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards