Direktlänk till inlägg 17 juli 2014

Sjukvårdskontakt,kroppshår och så en cytohjärna på det!

Av lotten67 - 17 juli 2014 17:13

Då var det som sagt dax idag att återknyta kontakten med Onkologmottagningen i Örebro. Det är väl vida känt att när jag håller på med de kontakterna kan ju allt hända! Hoppade ju upp tidigt eftersom jag tänkte det är alltid bra att starta tidigt eftersom det brukar vara en viss fördröjning i kontakt med sjukvården och landstinget. Jo jo det visade sig snabbt att jag var fel ute, det var telefontid först kl. 13.00 Där fick jag typ;-) Fick ägna förmiddagen åt lite andra sysslor och fortsätta släpa runt på benet. Men efter lunch ringde jag och naturligtvis röstsvar och en hel del såna knapptryck, ska det vara så jävla svårt att få prata med en levande människa!?!? Ibland blir det liksom för sterilt;-) Hur som helst, de ringde upp mig på utsatt tid och jag beskrev min dagsform, mina funderingar på återbesök och mitt knas ben. Ja inte fanns det ngn remiss för röntgen och inte heller för återbesök..oväntat:-( men sköterskan skulle kolla upp det liksom hon skulle kolla upp mitt ben! Så kontentan av det blir som vanligt, dvs vänta och sitt lugnt i båten Lotta! Men hur lätt är det när jag ibland är spänd som en fiolsträng och otålig till max?? Ja nu är det bara att vänta, fick dock löftet att de hör av sig imorgon. Klappat!

Sen vill jag berätta att mitt hår fortsätter växa i rasande fart, enligt min bedömning då. Jag blev superlycklig för att för första gången sen mars kan jag, om jag anstränger mig lite, kamma håret och t o m använda ett uns hårvax! Om ni bara kunde förstå den känslan!!! Det gör mig i vart fall jätteglad och lättar upp i den här svackan jag trampar runt i. Tänk, vilka omvärderingar jag gör i det här cancerträsket och vad jag lär mig nya saker och att uppskatta det lilla i livet. Och apropå att lära mig nya saker. Efter att ha haft lite kontakt i gruppen cancertjejer har jag lärt mig idag att det finns nåt som kallas cytohjärna. De ni...innebär alltså cytostatikahjärna! Å det är att det finns mycket som talar för att efter en eller flera cytostatikabehandlingar kan hjärnan drabbas av kognitiva störningar och vi cancersjuka kan därigenom få minnesförluster och blackouts....ytterligare en skit biverkan:-( Jag vet då inte om jag drabbats av det, men jag håller alla mina tummar å tår att jag skonas från det! Det är nog för mig nu, så det så. Nu önskar jag er en fin sommarkväll i solens tecken/ Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards