Direktlänk till inlägg 1 augusti 2014

Dax att testa häsokost å hoppas på positiva resultat!

Av lotten67 - 1 augusti 2014 10:58

Jojomänsan, jag som i princip aldrig testat hälsokostprodukter har nu tillåtit mig att vidga vyerna och fortsätta ha öppna sinnen. Känner att jag blir lite desperat när jag varje dag upplever att jag har ont nånstans i min fortfarande sargade kropp. Smärtor kommer å går,och jag har ju tidigare knappt upplevt några smärtor innan jag blev sjuk. Det som, ni redan vet,besvärar mig mest är onda ben och då framför allt vänster Ben och fot. Jag upplever inte att jag är svullen eller röd, så lymfödem tyder det inte på. När jag var i Örebro tyckte ju läkaren att det påminde om falsk ischias, jo det finns nåt som heter så. Mina symtom skulle kunna tyda på det, samt det faktum ni vet med taskig ledvätska och Östrogenbrist!

Så nu har jag övergett försöket med VitaPro, det hände absolut inget med det försöket. Jag knallade istället till hälsokostbutiken och införskaffade kallpressad linfröolja och för att om möjligt bibehålla min just nu godkända blodbild köpte jag Blutsaft. Bägge preparaten är godkända av min behandlande läkare, jag vill ju vara så säker som möjligt att det är ok att inta hälsokost utifrån min status och diagnos. Jag kan berätta att Blutsaften smakar ok men linfröoljan smakar typ fisk:-( å andra sidan jag är rätt van efter detta halvår i cancerbubblan, gapa å svälj. Allt handlar om att kan jag hitta i vart fall lindring för mina besvär är det mycket värt! Är lite annorlunda för mig, när jag shoppar numera sker det främst på apotek och nu oxå hälsokostbutiken! Fast jag hinner med lite annan shopping oxå. Å apropå lindring har jag dessutom kontaktat en kiropraktor för första gången i mitt liv! Detta utifrån benet, så idag blir det premiärbesök får vi se vad det kan ge, förhoppningsvis nåt bra!

Sen jag kom hem efter läkarbesöket känner jag mig lite lugnare och har haft några bra dagar. Hunnit med luncher på stan, biblioteket, lite läsning och framförallt letat katt. Eftersom min Felix tydligen lessnat på inomhustillvaron hoppade han från balkongen och ut i det fria. Typiskt, försvinner ett problem kommer nästa. Fy fasiken år 2014 har inte varit snällt mot mig:-( Felix har tråkigt nog inte dykt upp, jag har gjort det jag kan just nu. Annonserat i lokalpress,lagt in annonser på nätet,kontaktat kattsamariten. Är ute typ 3 gånger om dagen och kvällen å letar honom...jobbigt med ovissheten och min andra katt sörjer och har det långsamt. Men vi fortsätter leta och lever på hoppet, som vanligt!

Så nu stundar helg igen, min helg ska fyllas av mental förberedelse inför återgång till jobbet på måndag! Vi ska oxå leta katt förstås och nån god mat och social samvaro ska hinnas med. Vädret är ju fortsatt ok så cykelturer borde funka! Önskar er en fin helg och glöm inte att vara snälla mot er själva/ kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards