Direktlänk till inlägg 13 augusti 2014

På krigsstigen och samtidigt på träning!

Av lotten67 - 13 augusti 2014 18:00

Nu är jag förbannad! Förbannad på alla jäkla sjukdomar å för dagen på denna cancer! Tänker på den där annonsen som dyker upp lite överallt ni vet, 1 av 3 drabbas av cancer osv...Just nu känns det ju som var å varannan får en cancerdiagnos. Cancern tycks ha nån slags ångvältsteknik å bara attackerar Hej vilt och inte bryr sig om vad den förstör och vilka den tar! Nä den här sjukdomen borde ju utrotas å det helst igår. På två dagar har jag ånyo möts av nya cancerbesked om personer som finns i min omgivning även om det inte är människor som står mig nära känslomässigt blir jag lessen och arg! Så det så. Å det värsta är jag kan i princip inte göra ett skit åt det!! Noll kontroll å om jag kan påverka nåt är väl tveksamt. Det jag gör för min egen del är att kriga på, försöka ta hand om mig och lyssna på kroppen men framförallt leva så vanligt jag kan. För att bidra på nåt sätt är jag månadsgivare i cancerfonden, stödmedlem i Ung cancer och funderar på om jag kan bidra på ytterligare något sätt!? Vill inte bara sitta å se på när en efter en går under. Jag vill bidra på alla sätt jag kan å förmår. Hoppas på att fler ser den möjligheten att bidra med det ni kan, ni vet,många bäckar små.....Jag har ju fortfarande ingen aning om hur frisk eller sjuk jag är men i dagsläget mår jag hyfsat och det får duga för nu!

Igår arbetstränade jag, heldag! Det innebar att sitta i lokal ledningsgrupp fr kl.8.15-16.30 typ och fasiken va trött jag blev fast inte förrän kvällen, då jag somnade i soffan runt halv tio och vaknade vid midnatt;-) Det kan ju tyckas lindrigt att sitta i sådär åtta timmar, men mina ben å rygg är inte skapta för det numera! Måste bli bättre på att stå och gå i sådana sammanhang, idag är inte kroppen superkul heller. Men som ni vet, jag kämpar på! Upptäckte igår att hjärnan kopplar skapligt i arbetsrelaterade frågor och det gör mig glad. Kunskapen och kompetensen finns ju där å jag plockar fram den och använder den igen!

Idag har jag haft besök av Fröken U och hennes snart femåriga dotter. Vi fick en mysig dag med lunch och strosa på stan. Käkat glass har vi oxå gjort. Tack för ni kom! Nu sitter jag på ballis och pustar ut med något stumma ben. Imorgon är det dax igen för en dags arbetsträning, känns helt ok. Å på fredag smäller det! Då har vi gårdsfest och ska grilla i förhoppningsvis strålande sommarväder eller om det regnar grillar vi ute och äter inne. Löser sig nog!/ Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards