Alla inlägg den 2 juni 2014

Av lotten67 - 2 juni 2014 22:37

Sådär då mIna vänner,då är jag tebaxs på Clarion Hotell i Örebro. Varit igång hela dagen och börjar bli småtrött. Vilket är bra för då kanske jag somnar snabbt sen! Drog igång vid sju imorse där hemma, tog det lugnt och myste med kissarna. Sen packat och fixat, drog till tåget runt halv elva. Kändes bra att få vara hemma så länge som möjligt, å andra sidan kändes det helt ok att åka iväg, för nu är det ju nedräkningen på riktigt, hoppas å tror jag. Å får ju åka hem på torsdag fm så den här veckan kommer gå fort! Tåget avgick i tid faktiskt. Men sen började typ problemen...Cirka 200 m före Gävle station uppstod signalfel och det innebar att tåget stod still typ en å en halv timme å jag missade anslutningen till Örebro. Typiskt! Å i vanliga fall hade jag fått ett frispel, men inte idag. Jag satt coolt lugnt å fint å bara väntade. Blev imponerad av mig själv;-) Tänkte att detta kan jag inte påverka så det löser sig på nåt sätt, det gör det ju alltid. Klappat.

Till slut kom tåget igång och jag kunde ta mig av. Kollade när nästa tåg skulle gå å konstaterade då att ok, jag kommer att bli försenad och vad innebär det då? Missar jag både strålning och provtagning eller. Ringde strålenheten, de hade kvällsöppet så det var inga problem, puh! Provtagning kunde vi lösa genom att jag fick gå upp på onkologavdelningen och lämna prover ikväll. Nu håller jag tummar å tår att min blodbild är okey så jag får min cytostatikabehandling imorgon bitti. Så jag hittade ett tåg, käkade min sallad och tog en skön siesta på tåget oxå. Framme och fick en liten promenad i högsommarvärmen. Tog tid på sjukhuset men till slut var jag klar.

Drog till hotellet å checka in. Sen har jag käkat asiatiskt med storebror och svägerska, mumma! Å vet ni mer? Vi funderar på att åka en vecka till ett soligt land i juli;-) Egentligen gillar jag inte att åka mitt i svenska sommaren, men nu behöver jag en sån resa har jag bestämt. Sen får vi se om det blir nåt..beror ju på om jag kan och det är möjligt. Avvaktar till nästa veckas utskrivningssamtal innan jag bestämmer mig. Men det är fantastiskt roligt att surfa runt på resesidor. Det tänker jag ägna mig åt imorgon när jag ligger i typ fem timmar och får cytostatika. Blir perfekt! Kram å god natt<3

Ovido - Quiz & Flashcards