Alla inlägg den 4 juni 2014

Av lotten67 - 4 juni 2014 22:17

Ja idag blev det segt å tråkigt. Jag drabbades oxå av rastlöshet....Nu är jag liksom trött på hotellivet och frukostbuffén! Tappar typ tjusningen efter typ sju veckor. Längtar hem till min älskade lya och till mina kissar. Men när de känslorna kommer, vilket de gör naturligtvis då och då,då kör jag nedräkning och vips går det lättare en stund igen. Idag har jag i allafall inte gjort så mycket. Vaknar ju tidigt som vanligt. Tvingade mig ändå att ligga ett tag till. Tog sen en varm lång dusch och schamponerade till och med håret! Det var ju ett tag sen om jag säger så;-) det växer dock som tusan och kanske jag har skapligt med hår till hösten. Blir ju spännande å se vilken färg och modell jag får, kan ju bli en Glad överraskning!

Sen blev det lång frukost och koll av väderleken. Regn så jag höll mig på rummet tills det gav upp. Det ljusnade fram på dagen så då tog jag en promenad och käkade lunch på stan. På eftermiddagen blev det ytterligare en promenad, denna gång till sjukan för strålning nummer 26!!! Nu är det alltså fyra kvar. Yes!! Å tur är det för jag börjar få lite små strålskador på höfterna:-( de säger att det försvinner när behandlingen är avslutad. Det hoppas jag med. Efter sjukhuset unnade jag mig en mjukglass och sen gick jag på rummet och vilade en stund. Tiden går ju liksom ändå på nå vis. Ikväll har vi haft det trevligt i cancergänget, skapligt god mat fick vi oxå. Pratat lite skit och utbytt lite behandlingserfarenheter förstås. Det går liksom inte att undvika! Nu börjar det i vart fall bli dax att krypa i säng. Imorgon bär det av hemåt och långledigt har jag ju oxå. Sen så....tre dagar kvar!! Helt jävla fantastiskt;-)God natt/ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards