Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

Dagen D! Kroppen tillåter mig att ha jeans;-)

Av lotten67 - 1 juni 2014 18:13

Jojomän, nu jäklar! Idag kunde jag äntligen få kränga på mig jeans. Jag som skrotat i mysbrallor å fladderbyxor i fyra månader. Men eftersom den där lilla detaljen, numera är borta,njurkatetern ni vet! Är det fullt möjligt med jeans igen och tights med för den delen. Drog även på mig Converseskorna, kände mig ju som vanligt igen. Tänk jag kom på idag att jag har ju liksom levt i en cancerbubbla sen 27/1-2014. Nu har jag typ bestämt mig för att komma tillbaka till verkligheten igen, med små steg förstås. Jag förstår alltmer att nu börjar nästa etapp så smått. Att leva utan att hela tiden huvudet upptas av sjukdom, smärta, ångest och kraftlöshet. Att ha en sån vardag som jag hade innan sjukdomsbeskedet, bara vanligt liksom! Fast jag vet ju att jag fått delvis andra perspektiv på livet, vad som är viktigt för mig oavsett vad som är viktigt för andra. Jag hoppas oxå jag lärt mig att lyssna på kroppen och har koll på när det är dax att stanna upp å känna efter. När läkaren lät meddela att jag är fortsatt sjukskriven t 31/8 ville jag först högljutt protestera men nu har jag accepterat det och inser att jag behöver sommaren för att läka såväl fysiskt som psykiskt annars kör jag nog i väggen fort! Och min kropp är svårt sargad och den behöver all tid i världen att återhämta sig. Å tänk det känns helt ok att det blir så. Mitt tålamod har nog trots allt fått sig en rejäl duvning. Klappat!

Annars kan jag berätta att jag haft en fin söndag. Solen har lyst nästan hela dagen, jag mår fortfarande rätt ok trots lite små skavanker men det är jag van och står ut med. Varit på handelsträdgården och köpt lite växter! Planen är att nästa helg plantera och pyssla när jag kommer hem, blir ju långhelg för mig oxå! Sen har vi fikat på balkongen i värmen och bara haft det bra. Fräste sen på pärer,korv å ägg!! Så jäkla mums;-) Nu laddar jag för nagellacksmålning och lite strykning iallafall. Å imorgon är det förhoppningsvis näst sista måndagen jag drar t Örebro och jag åker inte förrän klockan 11.00 Lyxigt! Jag önskar er alla en fantastisk junivecka!/ Stor kram

 
 
Ingen bild

Rosita

1 juni 2014 18:21

Riktigt gott att läsa att du har bra dagar. Det behöver du få njuta av nu. /Kram

lotten67

1 juni 2014 22:29

Tack stumpan! Hoppas vi ses snart/ Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards