Direktlänk till inlägg 3 juni 2014

Blodbilden haltar igen men jag utmanar ödet å kör på!

Av lotten67 - 3 juni 2014 19:49

Joråsåatt nu är det tjall på blodbilden igen. Kan konstatera att det är liksom numera alltid nåt knas med mig, dvs. Något mer än det alltid varit;-) När jag kom upp på sjukhuset imorse visade det sig att i dag var blodvärdet helt ok, trombocyterna hade hämtat igen sig men då var det dax för de vita blodkropparna att trilskas! Jaha å vad innebär då det? Jo de vita styr immunförsvar och infektionskänslighet fick jag lära mig idag, så nu är jag rätt infektionskänslig då..jaja, detta innebar att jag själv fick avgöra om jag skulle köra cytostatikabehandlingen idag eller inte. Men ni vet jag är ju på väg ur cancerbubblan å tänkte jaja det värsta som kan hända är att jag blir anfallen av en infektion å får feber! Som i sin tur kan leda till en antibiotikabehandling. Så nu får jag väl isolera mig från omvärlden,undrar mest om jag kan få en egen kupé på tåget hem annars blir det ju lite svårt med isolering. Äsch jag tror det löser sig å jag slipper feber å skit, så det så! Om de vita fortsätter trilskas även nästa vecka blir det ingen mer cytostatikabehandling innan jag skrivs ut. Så nu tar vi en dag och en sak i taget!

Efter dagens cytostatikabehandling, som gick utmärkt avnjöt jag en god lunch på Oasen i lugn å ro. Skulle ju även på strålning på eftermiddagen så ingen idé att gå tebaxs till hotellet. Tyvärr fick jag ett akut illamående och fick kräkas lite på sjukan. Tur jag var snabb i fötterna och hittar bra på sjukhuset. Hade spy tabletter i väskan så nu har jag kurerat mig, puh! Å som vanligt efter cytostatikan blir det urindrivande och en jäkla massa kissande..kul kväll/natt, men snart så slipper jag även det. Har sen tid på strål imorgon så det är ok med lite störningar inatt. Ni märker ju, nu går det mesta på rutin! Ja tog mig igenom strålningen idag och sen lite vila på rummet. Käkat middag, tre ny härliga killar har anslutit sig till gruppen denna vecka och vi blir bara fel. Nu är vi dessutom två personer hemifrån! Känns fortsatt bra och jag kommer att sakna dessa människor enormt när jag om EN vecka avslutar min behandlingsplan och åker hem i trygg förvissning om att friskare än jag är 11/6 kommer jag inte att bli nu. Å hur frisk jag är då, är än så länge skrivet i stjärnorna/ Go kväll å kram<3

 
 
Ingen bild

Jossan

3 juni 2014 21:48

Jo Lotta. Får du för låga vita isolerar du dig.
Får du en infektion och inte har blodkroppar att bekämpa den med kan de gå illa. De räcker inte med nån antibiotika-kur.
Tänk på DIG nu. Jag är rädd om dig.

Å munskydd när du åker tåg eller får besök funkar. Så är det vid isolering med.

De är vanligt att de dalar min vän. De vita. Men låt
dem hämta igen sig.

Puss o kram!

lotten67

4 juni 2014 14:30

Ja de är ju redan låga! Fint att du tänker på mig gums;-) Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards