Direktlänk till inlägg 12 juni 2014

Behandlingen är avslutad och jag mår helt ok idag!

Av lotten67 - 12 juni 2014 19:51

Tjenix! Blev lite bloggpaus eftersom de två sista dagarna har varit intensiva! Mycket tankar som far runt i huvudet och jag försöker ha fokus framåt å tänka på det där med tid för återhämtning. Igår visade det sig att samtliga blodvärden och njurfunktionsvärdet hämtat igen sig så jag fick min sista kur cytostatika som planerat. Hm då tänkte jag, fan då kommer illamåendet säkert sitta i lite till och det ogillas,men samtidigt,om cytostatikan har effekt är det bara tacka å ta emot. Kan meddela att än så länge har inte illamåendet förvärrats så hoppas det uteblir! Efter behandlingen var det dax att kolla upp ett lämpligt tåg för hemresa,dessvärre vräkte regnet ner så jag fick helt enkelt mellanlanda på en pizzeria! Smakade gott som fan! Har ju inte ätit ngn pizza på typ sju veckor och det blev ju som att fira att behandlingen är avslutad och dax att få komma hem på riktigt! Till slut hamnade jag i vart fall på ett tåg och det kuskade jag på i drygt fem timmar. Så vid åttatiden kom jag hem. Underbart,fantastiskt och så skönt!! Resten av kvällen bara njöt jag och kissarna av varandras sällskap. Natten blev lite hackig, måste ju pissa stup i kvarten typ;-)

Idag steg jag upp vid halv sju. Strålande sol;-) Planen var att vakna till liv, känna efter hur jag mådde och om jag skulle orka åka ner på jobbet och hälsa på. Picknick och boule skulle också ingå. Och jag kände som att jag skulle orka. Så frulle,medicin och dusch sen drog jag ner. Överraskade en del eftersom jag varit lite sådär halvhemlig att jag kanske skulle komma. Mottagandet var vackert och varmt. Blir ju lite som flugor kring en sockerbit;-) Haha, så lite saknad då! Jag saknar ju mitt arbetslag och mitt jobb, mer eller mindre ibland bara lite.. Men har haft en fin dag! Vi var ute på picknick, kom lite regn men jag har ju ingen frisyr att vara rädd om så det är lugnt att bli blöt på flinten! Hunnit prata och kramas med alla oxå.Alla är ju så fina mot mig, värmer i hjärtat! Förmodligen gör jag ett nytt besök under nästa vecka om jag känner mig ok! Nu blir de inte av med mig,hoppas jag!

Åkte hem vid fyra. Nöjd å lite trött. Sen har jag skrivit en lång handlingsnota och varit och handlat. Så skönt med vardagsbestyr! Nu käkat middag och pustar ut lite. Är aningen trött men nöjd med dagen. Släpper sjukdomstankar lite, ska samla mig några dagar innan jag tänkt att sammanfatta min sjukperiod lite här i bloggen. Nu är det dock dax att riva i garderoben, för imorgon ska jag på studentparty!! Håller alla tummar å tår att jag får må bra även imorgon. See you/ Kram

 
 
Ingen bild

Jossan

14 juni 2014 21:16

Tack fina go-hjärta för att du kom!
Du är lika vacker som vanligt! Eller nästan vackrare!
Love you! 💕💕💕

lotten67

14 juni 2014 22:22

Tack själv! Love,Peace and understanding

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards