Alla inlägg den 1 maj 2014

Av lotten67 - 1 maj 2014 19:06

Joråsåatt...en dag utan behandlingsinslag och ett rätt lugnt Örebro, tristess med andra ord. Jag längtar hem och hoppas tiden går fort nu. Jag drar hem imorgon fm, om allt funkar förstås! Har provtagning och strålning som ska klaras av först. Sen så får jag åka hem, tanka energi,kattgos och min egen mat! Det ser jag framemot,tjusningen med att bo på hotell och servas blir rätt tråkig ganska fort. Jag är ju dessutom skapligt pigg och då blir det än tråkigare,rycker i benen lixom;-) Kan ju inte bara gå å gå,då försvinner väl den där energin som jag så väl behöver på resan mot tillfrisknande. Balansera och prioritera det är min melodi nu,mer än nånsin.

Vaknade dessutom tidigt idag,typ vid 06.00, satt vid frukostbordet en timme därefter. Vrålhungrig! Otroligt lugnt och tyst i matsalen var det oxå. Nästan inga hotellgäster idag! Det trivs ju jag med iallafall till frullen. Efter frulle lite läsning och sen bädda jag å så på rummet! Här behövs ingen hotellstäderska jag sköter mig själv som vanligt;-) Senare på förmiddagen åkte jag med storebror å svägerska till Mariebergs Gallerian. Kikade i affärer och intog en god asiatisk lunchbuffé. Slog ihjäl några timmar i vart fall. Å tänk jag köpte nåt! Idag en jacka för jag fryser så förbannat, min lilla skinnjacka värmer ju inte mycket och jag tror det är till min fördel om jag inte blir förkyld! En bok köpte jag oxå faktiskt! Blir en del läsa nu dessa veckor. Tur jag gillar böcker och uppskattar tid för läsning. Efter den turen åkte jag tebaxs t hotellet och sov en timme! Jag tränar ju som ni vet på att vila oxå, lite sådär som att vila mig i form! Blir bättre och bättre på att vila,ytterligare ett framsteg alltså.

Vid halv sex dax för middag,idag räksallad:-( å jag har tre gånger sagt att jag inte äter fisk och skaldjur men likt förbannat erbjöd de mig räksallad när jag kom ner:-( Jag kände att tålamodet kom i gungning men bad om något annat att äta. Å vad erbjöd de?? Fil och musli, va fan, jag ska äta näringsriktig kost eller i vart fall riktig mat inte frukost till middag! Så jag tackade för mig och gick ut på stan. Det visade sig dock att de flesta restauranger här omkring var stängd! Så jag fick äta på McDonalds....inte min favorit men nåt måste jag ju ha! Ja fy jävla skitdag! Nu åter på rummet. Ska packa lite och göra tidig kväll. Imorgon är min plan att vara på sjukhuset halv åtta för att lämna prover på det moderna labbet och sen direkt t strålningsenheten. Jag startar tidigt för att förhoppningsvis komma med det tåg jag planerat! Och om ett dygn ligger jag i lyan med mina fyrfotingar och har det fantastiskt bra! God kväll/ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards