Alla inlägg den 18 maj 2014

Av lotten67 - 18 maj 2014 10:24

Morning! Söndag igen och dax att ställa fokus mot ytterligare en behandlingsvecka i Örebro. Vet ni att nu har jag preliminärt sexton vårddygn kvar! Kan åtminstone se ljuset i tunneln nu. Jag har just gått igenom vad som återstår enligt planeringen och det är att jag gjort 17/30 yttre strålbehandling,3/5 cytostatikabehandlingar samt 2/4 brachybehandlingar. Så mer än hälften har jag klarat av och lever än. Detta är mitt livs resa och fy vilken resa:-( jag gillar inte vanligtvis att åka berg-å dalbana, än mindre nu. Att vara i detta cancerträsk och hela tiden egentligen inte veta om all behandling har någon effekt sliter på psyket och slänger ner mig i det svarta hålet och så får jag ta ny sats för att ta mig upp igen! Denna helg har jag varit ner i hålet men idag känns det lite bättre igen. Så vi får se hur kommande vecka blir. Har läkarsamtal imorgon och kanske kanske får jag veta nuvarande status på djävulen och om den fått några ytterligare käftsmällar under denna vecka! Det håller jag alla tummar å tår för och ber till högre makter att detta hjälper. Jag ska oxå på datortomografi imorgon eftersom stråldosen ska ställas om och den ska oxå boostas. Det innebär att strålfälten ska räknas om och strålningen ska riktas in mer mot den del av livmoderhalsen tumören skadat mest. Detta innebär ju oxå att biverkningarna av den yttre strålningen kommer att minska eftersom strålområdet blir mindre. Förhoppningsvis är det nåt positivt,antar jag vet nåt mer imorgon. Resten av veckan är det yttre strålning,en kur cytostatika och så den berömda röntgen av njuren...Men men eftersom det svänger fort räknar jag med nåt avsteg eller tillägg!

För övrigt kan jag berätta att helgen rullat på,jag har försökt vila,sova å samla kraft och ork. Igår kändes det som jag var överkörd av ett tåg eller nåt! Mörbultad! Men var ändå uppe bitvis och travade,gick en minipromenad på kvällen. Ute var det ju typ 24 grader varmt och jag ville inte sitta ute,blir galen av att sitta fullt påklädd under ett parasoll,det är inget för mig! Fast jag hoppas att alla andra verkligen njöt av vårvärmen och tog fasta på den.Jag tror att jag kommer uppskatta det oxå när jag får ro och lugn i kroppen. Idag verkar det oxå varmt så jag stannar inne, så länge. Tvättstugan och dammsuga står på agendan. Sen till mor och far på söndagsmiddag,blir bra det. Orkar inte träffa så mycket folk nu så jag får skjuts från dörr till dörr idag! Å imorgon är en ny dag/Kram

Ovido - Quiz & Flashcards