Alla inlägg den 22 maj 2014

Av lotten67 - 22 maj 2014 20:52

Jojomensan, idag har jag intagit årets första mjukglass å jäklar vad jag var värd det! Den smakade himmelskt och passade liksom bra i värmen, 27-28 grader varmt idag! Har fattat att det är varmt hemma oxå så hoppas alla som har möjlighet njuter av sol och värme! Jag tog mig lite sovmorgon imorse och klev upp halv åtta. Oj oj vilken sovmorgon;-) Tog det lugnt och åt sen en lång lång frukost,eftersom jag skulle fasta från kl.10.00 försökte jag peta i mig extra mycket. Problemet är ju att de där blåsorna i munnen stör mig och gör det svårt att äta,framförallt varm mat. Fick tips ikväll att vanligt Vichyvatten kan lindra så jag har nyss varit på ICA och köpt på mig ett litet lager får vi se hur det känns imorgon. Ja Hur som helst efter en lugn förmiddag drog jag upp till sjukhuset och tog mig igenom dagens strålning. Sen blev det ju dryga timmen att vänta på njurröntgen. Då passade jag på att sitta ute, i skuggan förstås! Men skönt att vara ute när jag orkar. Njurröntgen gick snabbt och smärtfritt, katetern ligger rätt, så dessvärre är det eventuellt så att njuren somnat,sk. Tyst njure. I nuläget är det,verkar det som oklart om njuren kommer att hämta igen sig framledes. Men jag har sagt att jag tar ställning senare om vilken åtgärd som kan bli aktuell på sikt. Det viktigaste nu är ju att kisseriet fortsätter funka och att min andra njure inte börjar strejka. Som det ser ut nu är det inget fel på den andra njuren. Förmodligen tas katetern bort inom kort, å då kan jag ÄNTLIGEN ha andra kläder! Så fortsättning följer på det äventyret..

Efter sjukhusbesöket tog jag en liten shoppingrunda och kom tebaxs t hotellet med lite små påsar. Tänk va lite shopping kan höja mitt humör;-) Passade på med en kvarts vila oxå. Middagen ikväll intogs med min liksom nya familj. Vi har ju kommit på att vi kommit varandra så nära redan och en av brudarna ser till och med fram emot att åka hit för att få träffa oss andra. Det ni, det är kärlek det<3. Efter middagen gick vi i samlad trupp ut på stan och tittade på cirka 8000 tjejer som sprang Vårruset alldeles utanför hotellet passerade de dessutom. Skön syn och pigga tjejer!

Nu kollar jag hockey och sen ska väskan packas. Klockan ringer 06.00 för imorgon ska jag hem! Klappat å klart!Kramis till er<3

Ovido - Quiz & Flashcards