Alla inlägg den 7 maj 2014

Av lotten67 - 7 maj 2014 16:27

Jo det är säkert! Efter mitt utspel och mitt PM igår har det hänt saker. Förvånar mig att det hände så fort bara...kan undra om hotellet kom på att landstinget är en stor kund och att de trots allt är måna om kunderna! Igår kväll när jag hade bestämt att trots allt äta på hotellet fick vi ju en riktig god middag. Å jag lovar, jag berömde kocken;-) Det jobbade oxå en gullig och serviceminded tjej i restaurangen igår så jag drog det hela ett varv till. Hon skrev till och med ner våra önskemål och klagomål! Jag hjälpte dessutom min kompis Kalle att han ska få kost som är anpassade efter hans käkproblem. Snacka om att jag kände mig nöjd! Tyvärr vart jag för pigg av matkampen så sömnen var rätt knackig inatt. Lite speedad trots att jag inte fått kortison denna vecka heller. Men skitsamma det kommer fler nätter då jag kan sova.

Idag låg jag därför till halv åtta, ingen morgontid att passa hade jag så tog det lugnt. Lång frulle i en lugn morgonrestaurang. Ute har regnet vräkt ner mer eller mindre hela dagen och temperaturen är runt fem grader! Med andra ord, vädret lockar ju inte till några större utsvävningar utanför hotellets väggar. Dessutom har jag varken regnkläder eller ens ett paraply med mig..orutinerat eller hur!? Så förmiddagen har jag ägnat åt lite läsning och pyssel på rummet. Lunch intog jag på hotellet och idag var det fisk-skaldjurssoppa...blä! Men vet ni vad det var förberett en annan mat till mig. Uppvärmd kyckling från igår och det var helt ok. Så kanske kanske slipper jag lägga mer energi på detta. Efter lunch och vila drog jag iväg på Åhléns och köpte ett paraply. Faan va det regna:-( Tänkte ta bussen till sjukhuset men sen kom jag på att motion är bra och håller magen igång så jag gick med raska steg till strålbehandlingen. Det är ju lite sport för mig att se om min kropp orkar gå å då lite lite snabbare vecka för vecka helst. Och det kånns faktiskt som att jag är piggare fysiskt! Å den känslan är så välkommen för mig;-) Jag behöver känna de positiva känslorna och jag är på väg åt rätt håll. Vilken effekt behandlingen har dröjer det ju innan jag vet men jag kör ju som vanligt, hoppas på det bästa!

Jag har ju oxå tillsammans med kontaktperson och behandlande läkare så smått börjat prata framtid, arbetsträning mm. Vi är väl inte jätteöverens men chanserna att börja jobba så smått i mitten av juni är relativt goda just nu. Sen vet vi alla att allt kan hända i denna process men det är för mig viktigt att tänka framåt, beta av behandling för behandling, inte älta det som varit utan fokus framåt även om det sker med små steg! Med det får jag önska er en trevlig Lill lördag och hoppas vi ses å hörs igen/kram


Ovido - Quiz & Flashcards