Alla inlägg den 31 maj 2014

Av lotten67 - 31 maj 2014 18:22

Vilken bra dag detta blev! Mår fortfarande rätt ok och har haft en skön dag. Vaknade tidigt och kokade kaffe som jag sen låg i sängen och pimplade samtidigt som jag kikade på morgontv. Lite lyx lixom;-) På förmiddagen knallade jag runt i grodrocken och njöt av ljuv musik och av lite pyssel. Finns liksom alltid nåt att plocka med här hemma! Sen blev det en god brunch och lite fika främmande på det. Hade ju tänkt dragit på stan men eftersom regnet fortsatte höll jag mig inne och det funkar lika bra. Framförallt när gästerna har med sig gofika! Idag bjöds jag på jordgubbar å grädde, riktig försmak av sommaren är det ju.

Under eftermiddagen har jag varit ute och strosat lite. Plockat såväl liljekonvaljer som syrener, så nu luktar det lite sommar i lyan. Jag älskar våren och sommarens dofter och smaker med för den delen. Känns bra att se hur grönt det blivit ute och höra fåglar kvittra! Nu har jag precis dragit igång tvättstugan och så ska jag fixa lite middag hade jag tänkt. Sen är det kväll å den tillbringar jag som vanligt i divanen och lite slötitt på teve och lite läsning. Blir bra det. Å imorgon är det söndag och då bär det till Forsa handelsträdgård för att köpa blomster till balkongerna och kanske några andra tillbehör. Må gott och njut av kvällen./ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards