Alla inlägg den 8 maj 2014

Av lotten67 - 8 maj 2014 17:17

Sov skapligt inatt och lyckades faktiskt sova till halv nio. Tänker att det behövdes efter att natten innan knappt sovit alls. Däremot är min allmän status inte på topp! Det är ju typiskt:-( har känt mig rätt ok denna vecka och lite stark oxå å då kommer naturligtvis nåt bakslag. Jag vet ju att det kommer och ofta 1-2 dagar efter cytostatikan eller om det nu är biverkningarna av strålningen som börjar dyka upp å anfalla mig!? Är liksom svårt att veta vad som är vad och egentligen spelar det väl mindre roll vad det beror på och var det kommer ifrån. Det jag iallafall vet är att det inte är sjukdomen i sig som gör att jag mår som jag gör idag, för cancern ger sig oftast till känna genom smärtor i underliv,höfter och magtrakten och den typen av ont har jag inte! Däremot är jag skadad i mag-tarmkanalen, ständigt kiss nödig och så svider det i munnen och trött på det! Magen går ju att hantera med läkemedel, men svårt å veta vad jag kan äta och vill äta, att vara konstant kissnödig får jag stå ut med och det här med munnen är nytt,kan vara munsvamp tydligen fast jag har aldrig haft det så kanske det svider i mun och hals för att det är nån förkylning som försöker attackera,men jag känner dock inga andra förkylningssymtom än så länge. Är inte det borta imorgon får jag ta ett varv med nån läkare innan jag åker hem. Munsvamp kan vara av cytostatikan så botemedel finns enligt läkarvetenskapen.Vi får väl se. Jag hade ju hoppats att det goda måendet skulle bestå så jag skulle orka vara lika pigg på hemmaplan. Nu är det dock som det är men hem ska jag och resten blir som det blir. Tur jag kan sova på tåget;-)

Idag har jag därför varit i lite ultrarapid liksom. Åt sen och lång frukost med min nya väninna K. Vi har dessutom har det visat sig samma diagnos och gör samma medicinska erfarenheter, jag ligger dock ett par veckor före i behandlingsplanen. Kändes kul att det kom en kvinna nästan i min ålder, började bli lite tråkigt med farbröderna och prostata och sådär;-) Jag märker att kvällarna går lite fortare nu när vi sitter tillsammans och snackar länge över lite mat och sådär. Och vi pratar INTE bara sjukdom! Efter frukosten slappade jag och gick en oerhört kort promix här omkring. Regnet har ju äntligen försvunnit och det är t o m lite varmare. Eftermiddagen var det dax för strålning på schemat, snabbt och effektivt som vanligt. På väg tebaxs blev jag akut sugen på en korv med bröd så hittade en korv kiosk och fick åt mig det.

Sen strosade jag lite på stan, besökte en numera favoritaffär, nämligen Apoteket! Jag har då aldrig,innan jag fick en djävul i kroppen, varit så mycket på apoteket. Alltid är det nåt jag ska ha,fylla på eller prova nytt. Det är ändå tur att de finns! Sen fick jag en sån där längtan efter en bulle så då köpte jag det och tog med till hotellet. Tog upp kaffe från restaurangen och hade em fika på rummet;-) Å då var det dax att sova middag. Somnade snabbt och sovit ungefär en timme. Nu är jag vaken, känner efter lite hur jag mår och om jag ska äta ikväll och isåfall vad? Inte sugen på nåt särskilt så känner efter lite till. Men ifall ni undrar så fick vi en god middag även igår kväll! Idag vet jag inte vad det blir här nere,får som sagt se om jag går ner. Jag måste äta det vet jag! Å imorgon åker jag hem på permis, tack för det./ Kram på er<3

Ovido - Quiz & Flashcards