Alla inlägg den 19 maj 2014

Av lotten67 - 19 maj 2014 20:30

Yes yes! Efter förra veckans smärtsamma kamp för min fortsatta överlevnad kan jag konstatera här och nu att behandlingen fungerar! Är så glad för det förstås;-) det kostar ju på att vara i den här sjukdomen på många sätt och just nu behöver jag mer boost än nånsin! Jag är fruktansvärt trött å seg,går som i ultrarapid idag! Allt jag ska ta mig för känns oöverstigligt men jag fortsätter gå och stå allt jag kan. Vid läkarsamtalet idag framkom iaf att min kropp tycks svara bra på behandlingen. Tumördjävulen fortsätter krympa!!! Så planeringen fortsätter som tänkt. 11/6 är jag färdigbehandlad och därefter blir det behandlingskontroller varannan månad tills vidare. När jag är klar kommer det ju att dröja kanske ända till hösten innan det görs någon utvärdering av hur frisk jag blev. Just nu är det bara det positiva jag fokuserar på, nämligen att tumören fortsätter vika ner sig. Dvs 2-0 till mig;-) Ha ha där fick du tumördjävul!!! Nu kör vi igång rond tre med dunder och brak, så se upp för lite kraft har jag kvar!

Det som oxå kom fram idag är att blodvärdet har sjunkit så det blir blodtranfusion igen, redan denna vecka! Blir bra det så jag piggar på mig. Och viktkontrollen visade nergång igen:-( inte bra men det är inte konstigt efter förra veckans turbulens. Ska försöka äta upp mig,men det kommer nog ta lite tid eftersom min matlust just nu är sådär. Jag förstår ju allt mer att jag är sliten,genomgår en existentiell kris och tuff behandling som allt mer sätter sina spår. Hoppas på att även omgivningen förstår det! Använder vårdens resurser för samtal då och då, det behöver jag nu känner jag. Jag får det stöd jag efterfrågar och det känns tryggt. Pratade oxå om fortsatt sjukskrivning idag och min idé om att börja jobba lite smått i mitten av juni får nog omprövas, eller rättare sagt, den är redan omprövad. Blir sjukskriven hela sommaren och det kommer finnas möjlighet till arbetsträning om jag så önskar. Ska ju hanteras med försäkringskassan oxå, så vi får se. Jag har ju längtat till jobbet hela tiden, men jag inser oxå att börja jobba för snabbt däckar nog mig totalt. Så gilla läget och en sak i taget!

För övrigt har det varit en ok dag. Läkarsamtalet det bästa! Sen gjorde jag en datortomografi och körde strålning. Gick som smort! Sen har jag vilat på rummet och intagit middag med mina nya vänner i hotellrestaurangen. Vilket gäng vi är! Män o kvinnor, med och utan hår. Jämför hårets utväxt, kollar varandras biverkningar och tipsar om bot på det. Men det viktigaste av allt, vilka kämpar vi är!!!! Och stöd för varann, för i det här sammanhanget vet vi som är mitt upp i detta hur det verkligen är och kan därigenom ha en utökad förståelse för hur jävlig denna sjukdom kan vara och allt som kommer med på köpet. Och vi skrattar mycket oxå;-) Så det blev en trevlig och positiv avslutning på denna måndag. Önskar er en fortsatt bra vecka med mycket kärlek till och för varandra<3/ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards