Direktlänk till inlägg 6 maj 2014

Fokus på mat å vikt idag!

Av lotten67 - 6 maj 2014 16:59

Idag fick jag helt enkelt nog på hotellmaten. Egentligen brände det till igår kväll när jag kom ner till middagen! Det kan ju inte vara meningen, iallafall inte enligt min uppfattning,att jag ska gå från bordet hungrig efter en middag. Å igår var vi flera som gjorde det kan jag lova. På menyn var det fläsklägg och nån oskalad potatis med morötter i ngt slags spad på mjölk:-( Jag kan inte ens uttala den rätten. Jag hade ju sagt till att jag ville ha nåt annat och vad kommer de med då!? En panerad aubergine skiva å så potatissörjan, nä fy fan då fick jag nog helt enkelt! Mina bordsgrannar, iaf två av dem sa att köttet var rått! Det kan inte vara meningen att maten nästan varje dag ju, Vi bor på förstaklass hotell och detta hotell har nåt slags tema på han kändiskocken Marcus Samuelsson. Så endera är det hotellets kockar som behöver gå en matlagningskurs eller så borde hotellet byta mat inriktning. Det är ju inte undra på jag tappar energi om jag ska äta mig mätt på ingenting! Jag vill egentligen inte gnälla eller bråka men nu kunde jag inte vara tyst. Igår kväll slutade det med att vi fick en tetra hallonkräm att dela på...å ingen mjölk. Ja herregud jag får kanske göra som en del av de andra dvs köpa en plastlåda och fylla på frukost som jag kan äta till kvällsmål. Alternativet är ju att gå nån annanstans och äta lunch och middag, om ekonomin tillåter förstås. Min gör det men en del av mina vänner här har en ekonomisk ansträngd situation redan, dessutom kan man ju ibland må så pass dåligt att man inte orkar gå iväg och jag känner att det är skönt med mat på plats när jag har en dålig dag med främst magproblem!

Därför har jag idag försökt utreda vem ska kontaktas i matfrågan? Jag passade på att precis som min vän Marie skrev till mig igår,författa ett PM om detta, som skall vidarebefordras till en kvinna som sköter kontakten med hotellet och oxå är inblandad i avtalsreglering och ramavtal. Det var ju faan om jag,som inte får jobba på mitt ordinarie jobb just nu ändå inte ska få nåt vettigt gjort.Så nu är det inte bara boxningsmatch mot cancerhelvetet utan oxå upp till kamp för våra patienträttigheter!

Ja och värt att nämnas är att trots dålig mat på hotellet håller sig min vikt stabil igen. Troligen för jag äter upp mig hemma och för jag ätit ute och hos min bror. Det var ett bra besked idag. Och cytostatikadosen har pumpats in och precis som förra veckan drygt tre liter vätska,dvs blir urindrivande och skapligt häng på toan ikväll å natt, för nu ska ju det ut! Ska knalla på affären och köpa Loka och banan, driver ut bra det! Nu vet jag inte om jag kommer att få så mycket mer cytostatika,kanske bara en gång till sa de idag. Och det vore bra slipper jag ju det åtminstone ett tag. Strålning har oxå genomförts idag så nu är det 19 kvar bara! Hej va det går nu;-) Just nu vilar jag en stund. Sen måste jag bestämma middagsplan, hotellmat eller gå bort till storebror som vill äta take away pasta!!!! Kram på er<3

 
 
Ingen bild

AnnikaJ

6 maj 2014 18:57

Vad bra att du sätter tänderna i matproblemet, är den någon som dka göra det så är det ju du gumman!😘

lotten67

7 maj 2014 09:25

Haha! Ja å nu lovar de ju bot å bättring snarast!

 
Ingen bild

Rosita

6 maj 2014 19:13

Haha, härligt att höra att du är lite rivig igen. Det inger gott hopp för framtiden.

lotten67

7 maj 2014 09:26

Jo du Rosita fick en kick när jag fick chansen att ryta lite;-)

 
Ingen bild

Annika P Å

6 maj 2014 20:11

Hej gumman! Long time, känns det som. Jag blir glad över att se att du inte sitter nöjd, trots att energin inte är på topp! Det känns som om det finns en del som är åt fanders runt oss alla, som du vet! Saknar dig och dina kloka åsikter hos oss !! Kramar

lotten67

7 maj 2014 09:28

Hej raring! Ja nu måste jag på nåt sätt öka farten för mitt tillfrisknande;-) Jag saknar er oxå å hoppas och vet att ni kämpar på där ute. Kram

 
Marléne

Marléne

7 maj 2014 00:44

Ha, ha trodde jag skulle skratta ihjäl mig åt att du har kraft nog att ta fajten om maten. Det är bra Lotta, det finns kämparkrafter kvar hos dig!

http://nattstad.se/marlenewestberg

lotten67

7 maj 2014 09:29

Haha ja va faan, nån gång kunde ju våra skattepengar användas till något vettigt! Ja det kändes dessutom riktigt bra att riva i lite;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards