Direktlänk till inlägg 9 maj 2014

Hemma igen och som helgsällskap fick jag munsvamp!

Av lotten67 - 9 maj 2014 15:32

Otroligt vad skönt det är att komma hem. Det är som att lugnet i kroppen infinner sig i samma sekund som jag sätter nyckeln i min dörr;-) Å att mötas av barnen på fyra tassar gör inte saken sämre. Jag blir lika glad varje gång de svassar runt mig och pratar lite med mig. För det vet vi alla,att katter kan oxå prata även om de inte är så bra på svenska! Gör ju inget,huvudsaken jag vet vad de menar. Å det gör jag, går inte ta miste på deras glädje att matte är hemma<3

Så imorse satte jag fart, uppe klockan sex och färdigpackad och frulle intagen klockan sju. Blev ju lite väl tidigt men när jag ska hem då vill jag att det ska gå undan. Tyckte oxå att magen kändes lugnare och inget illamående, yes! Men det där knaset i mun å svalg var ju kvar:-( å jag har släppt tanken på att det var förkylningsattack, det är ju liksom gula små prickar och svider som fan på tungan,framför allt när jag ska äta. Hm ok tänkte jag, får leta upp någon doktor då. Sagt å gjort, K och jag gjorde följe t strålbehandlingen släpandes på våra väskor. Kom fram å då visade det sig att de var aningen försenade, näää jag skulle ju med tidiga tåget idag! Men jag hann faktiskt med det tåget tack vare en språngmarsch som hette duga;-) Problemet var bara att jag glömde helt bort att fråga om bot å bättring för svampattacken. Typiskt eller hur!? Ja Hur som helst jag kom på tåget o sov till mig lite och allt gick i tid idag.

Hemma strax efter ett, hungrig å kaffesugen. Fixade det med den där brännande tungan. Ringde till onkologmottagningen i Örebro då, Hm Du måste nog gå å visa tungan för nån i Hudik innan du kan få nåt för svampen....men va faan, jag har hört mer än en gång att svamp är en rätt vanlig biverkning av cytostatika och att eftersom immunförsvaret är nedsatt ökar risken ännu mer att jag drabbas av det. Ok då blir det att sitta på akuten ikväll då?? Nä tänkte jag, bönade och bad lite så där ödmjukt;-) Ja vi får se sa sjuksköterskan. Jag söker läkaren får vi se om det är ok att du får recept utan att nån har tittat på tungan. Jag var väldigt sugen på att skicka ett mms på tungan....haha...fast jag gjorde ju inte det.

Till slut ringde hon upp å jag behövde trots allt inte gå å visa svamptungan. Det kollar vi på måndag, pust va skönt. Nu är jag ju hemma å då vill jag ju ha det lugnt och skönt, Inga läkarbesök å sånt om jag slipper. Därför väntar jag nu på att regnet ska avta så ska jag gå på Apoteket,hurra!! Ibland har jag i vart fall tur. Efter den utflykten ska jag fräsa på pasta och köttfärssås, det blir alla tiders det.Sen blir det absolut inget mer idag. Förutom vila i min egen divan och massa tända ljus. Å imorgon har vi en ny dag och nya äventyr! Ha en trevlig fredag och helg ni med/ Kram

 
 
Marléne

Marléne

9 maj 2014 15:44

Tjena!Champinjonodlingar är inget roligt... hoppas det ger med sig och att du får en trevlig helg.kram

http://nattstad.se/marlenewestberg

lotten67

9 maj 2014 18:53

Hello! Jag tycker mina liknar fingersvamp;-) å nä inte är de roliga iaf! Fick nåt piller så jag hoppas de viker ner sig. Ha det fint du med/ Kram

 
Ingen bild

agneta

9 maj 2014 21:32

Njut av dina 8 tassar där hemma. De kan verkligen vara rehabiliterande. Kram

lotten67

9 maj 2014 23:10

Absolut! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards