Direktlänk till inlägg 10 maj 2014

Munsvamp och Öl var en riktigt dålig kombo;-)

Av lotten67 - 10 maj 2014 18:58

Lördag kväll i lyan. Softar lite med kaffe och fin musik. Har haft en riktigt bra dag förutom lite smärre fysiska besvär. Allt är ju relativt och i förhållande till hur jag mår vissa dagar har denna dag varit bra. Jag har verkligen fått perspektiv på saker och ting och låter mig inte störas på skitsaker och sånt som jag ändå inte kan påverka eller förändra. Det borde ju fler här i världen fundera på vid tillfälle,klappat!

Som sagt inatt var jag vaken till halv två av den enkla anledningen att jag kände mig pigg! Plirade med ögonen som en ekorre och njöt av att vara hemma. Två kurrande hjärtan förgyllde ju än mer förstås. Men sen somnade jag och kom upp vid åttasnåret. Mådde lite lite illa och svampen var oxå vaken även om jag tror den var lite skakig efter medicinattacken igår. Sen har dagen gått i ett svep, tycker tiden går fortare och fortare nu, det tar jag som ett omen om bättre tider. Jag har iaf bytt sängkläder och storstädat lyan rätt rejält. Dammsugit alla mattor och haft dem ute på vädring, det har nog inte hänt på ett halvår. Gjort en massa annat pyssel oxå. Tog det lugnt för jag tänkte energin skulle hålla hela dagen. När städningen var klar kände jag mig nöjd! Luktar lite gött oxå;-)

Efter en vilopaus bakade jag en tortillapizza. Älskar min egen hemgjorda pizza, det blir alltid gott. Å då fick jag ju en superidé, nämligen att det kunde vara gott med en kall liten öl till. Slängde in en 33:a på kylning. Å så skulle jag äta...gick skapligt att äta men första klunken bärs innebar en jävla jävla sveda på tungan:-( fy det var inte trevligt. Förde en liten dialog om hur mycket jag skulle utsätta mig för det, kom raskt på att den där ölen lär ju ta fyra timmar för mig att få i mig. Blev lite sur, men shit happens. Pizzan var superb iallafall. Så därav har jag övergått till kaffe! Nu är jag lite trött, känner mig dock nyttig och glad att jag har fått ha en bra dag. Nu är det bara att vänta in Eurovision Song contest tillsammans med en chokladkaka;-) Hoppas ni har det bra allihopa!/ Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards