Direktlänk till inlägg 16 maj 2014

Sargad kropp och sliten själ har checkat in i lyan!

Av lotten67 - 16 maj 2014 16:17

Just! Nu har jag ÄNTLIGEN fått komma hem,stängt min ytterdörr och fått lite lugnt omkring mig. Skillnaden är rejält uppenbar efter denna vecka! Kommer å tänka på i tisdags eftermiddag när jag ligger som en säl och spyr ut något mycket grönt å blött samtidigt som det står en vårdpersonal å mäter syremättnaden i mitt blod och hon skriker: å vilken bra syremättnad Du har!! Men vem fan orkade bry sig liksom!?!? Jag tänker så här i efterhand att hon ville väl muntra upp mig lite. Fast i det läget vet jag inte om jag riktigt greppade läget typ. Jaja den kvinnan var i vart fall den som till slut såg till att jag fick åka hem på permis. Så jag fullkomligt älskar henne och hoppas hon finns på plats när jag kommer tebaxs.

Hur som helst det blev aldrig nån röntgen under kvällen igår. Så jag fastade typ 6-7 timmar till ingen nytta! Ufon! Det hade jag kunnat sagt från början. Så länge har jag varit med nu så jag begriper när det är akut eller inte. Denna njurkatetern har ju strulat mestadels och nu verkar det vara någon nyhet! Herregud ju fler kockar desto sämre soppa lixom. Nä ta bort skiten har jag ett problem mindre, det är ju dessutom så att nu är det olika bud om denna njure. Högst oklart om den fungerar överhuvudtaget. Jag överlever ju med en så ingen ko på isen! Bara de bestämmer sig för hur det ska hanteras är jag nöjd för stunden. Så röntgen blir nästa vecka får vi se om katetern lämnar mig därefter eller inte. Mitt fokus ligger på cancersjukdomen å att sparka den åt helvete det är prio nummer ett! Resten tar jag sen.

Imorse var jag uppe,klädd och klar 06.00 Kände mig inte på topp men det enda som kändes viktigt var att nån skulle säga att jag fick åka hem! Gick på strålningen klockan åtta och bad sen att få ett läkarsamtal,igen. Under dessa fem dagar har jag träffat totalt sju läkare,bara det är ju fantastiskt. Jag vill oxå säga att all personal jag kommit i kontakt med har varit fantastiska och omvårdande så i den bemärkelsen har jag varit väl omhändertagen! Hur som helst efter strålningen fick jag frukost samt ett meddelande att vi skjuter på röntgen då. Underbart! Sen togs det nya prover,herregud de fortsätter att kontrollera mig, det är väl bra men tar det aldrig slut på blod? Nä det kommer ju nytt hela tiden och proverna denna vecka har visat på normala värden. Det är positivt! Det är ju det som tydligen gör att läkarna är brydd emellanåt,just att jag på nåt sätt är så jävla sjuk och samtidigt bitvis har fina blodvärden,God syresättning i blodet och ett blodtryck som i princip legat stabilt hela veckan. En läkare säger att jag är mystiskt....jo jo du skulle bara veta tänkte jag! Jag träffade i af till slut dr Hanna och blev utskriven. Hurra! Med stränga direktiv om rekommenderad vila,Inga tunga lyft,Inga bassängbad och massa mat å vätska under helgen. I händelse av att artären i underlivet skulle spricka är det 112 som gäller.

Så sen åkte jag hem och fyra timmar senare har jag landat. Hemma är det vår och sol men det enda jag tänkte på var att få komma hem till mitt! Min kropp är som sagt sliten och ledbruten nu. Svårast är att sitta så det gör jag bara undantagsvis. Halvligga eller stå funkar betydligt bättre. Gjorde mig en panna kaffe och sen har jag andats och gråtit en stund. Det behövde jag efter denna vecka och behovet av att vara för mig själv ett tag är rätt stort nu. Har t o m packat upp väskan. Tänkte vila lite och sen kommer mamma och pappa med mat. Tack för det! Hungern är det inget fel på! Blir bra det mat,kärlek och lugn,det är vad jag behöver och längtar efter. Ser redan framemot kvällen när jag får lägga mig i min egen säng med fyrfotingarna<3 Trevlig helg på er/ Kram

 
 
Ingen bild

Annika P Å

16 maj 2014 19:48

Vilken vecka!! Hoppas du får all vila och kärlek du och din kropp behöver nu. Fortfarande tacksam och imponerad av din ork och förmåga att delge oss din vardag!! Puss o kram!

lotten67

16 maj 2014 20:12

Puss och kram tebaxs till dig min vän

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards