Alla inlägg den 11 februari 2014

Av lotten67 - 11 februari 2014 19:43

Ja ramlade in på avdelningen. Beordrades att gå i säng nio på morgonen! Sagt och gjort, på,med mysdressen, röksugen o hungrig:-( ja ja härda ut Lotta. Vila lite då. Sen skulle de in med en nål igen, Inga bra kärl, och?? Vetekudden fram, den fixade den otroligt gulliga syster Jonna det galant. Vila igen, drick vatten! Lyssnar på musik, försöker slappna av. Jaha vilken middag vill du ha? Väljer falukorv minus spenat. Efterrätt ingår alltid! Bibliotekstanten kommer, men jag ska ju hem på torsdag har JAG bestämt så inga böcket! Så rullas ut i korridoren, vänta på chauffören till nästa röntgen. Det är ju fantastiskt, nu kan jag inte gå tydligen. Det är ju det jag säger, jag blir sjukare därinne! Åker ner i källaren, passerar strålbehandlingen,  kylrummet.....jo jo... Sen framme rullas in i en korridor med sån varningstriangel. Radioaktivitet pågår. Nu blir jag väl än mer förgiftad far det igenom mitt huvud. Två underbara sjukskötetskor tar emot å jag blir tvärlugn. Nu ska det hända grejer! Eget litet rum, tv och en liter vatten. Håller mig vaken en kvart, fick inte läsa, kroppen ska va i vila. Efter en timme kommer de in, nu ska isotoperna sprutas in i blodet, verkar farligt och personalen ska undvika kroppskontakt tydligen. Ja i med skiten, känner inget jag. Å så vila en timme till, ja jag sover igen! Märkligt men sant. Kanske jag ändå slappnar av o känner mig trygg på sjukhuset. Å så in t röntgen rummet, fem personer på rad varav två dosplanerare. Vad är nu det? Jo två damer som ska vara med, se djävulen, mäta hur den ska strålas, OM jag ska strålbehandlas...Hm nu går det fort igen. Ja ja rita, tejpa mig å små pärlor på buken. Gör undersökningen tar typ 20 min, Inga otäcka ljud och ingen panik. Klappat. Och OM det blir strålning börjar den på måndag kl.16.00 Ok!  Sen skjuts tillbaka till avdelning och jag får mat och kaffe. Nytt nikotinplåster! Det är fruktansvärt svårt att inte röka men jag kämpar! En cigg imorse. Därefter lite snack med rumsgrannen som gör sin sista behandling i dag å skrivs ut imorgon. Hon har sånt drängage t njuren som jag ska få imorgon...usch usch, men inget val. Bita ihop och stå ut. Ner på op 09.15 onsd morgon. Sagt och gjort nu tar jag permis, något lättare i sinnet just nu. Ikväll äter vi italienskt, dricker två liter vatten och vilar. Imorgon fasta igen. Fan jag tunnar ur redan....måste ju fylla på fettdepåerna inför ev behandling. Men en sak i taget och en dag i sänder. Å just ja börjar jag med strålning på måndag blir det cellgift på tisdag.....nu håller jag tummar å tår att det blir så och att de inte hittat nåt mer idag i allafall! God kväll/ Kram Lotta

Av lotten67 - 11 februari 2014 08:53

Fick en presentpåse på apoteket med lite sköna krämer å prylar! Blev jag lite glad;-)

Av lotten67 - 11 februari 2014 07:26

Morning! Sovit ok om än ryckigt. Vaknade tidigt förstås. Fyllt på med kaffe och lite värktabletter å fil. Nu fasta till eftermiddagen. Är väl första gången jag är glad att jag iaf får dricka vatten. Magen i lite olag ska höra om jag kan få lite hjälp med det idag oxå. Inte så lätt att be om hjälp men jag måste träna på det. Är trots allt i rätta händer och möter proffs nu. Behöver lita på dem och att de vill mitt bästa! En timme i taget och en sak i sänder även idag. Tar bussen till USÖ och Matti ser till att jag hamnar rätt slipper jag se halva Örebro idag igen;-)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards