Alla inlägg den 26 februari 2014

Av lotten67 - 26 februari 2014 19:10

Tänk vad dagarna går! Ibland blir jag liksom brydd eftersom jag har det lite långsamt, men tiden går ju liksom ändå. Idag knallade jag till sjukhuset på förmiddagen eftersom de åter igen glömt att ta prover inför morgondagens kirurgiska ingrepp. För imorgon ska jag få en sån där Port-a-Cath infusionsport ni vet!? En port som ska underlätta vid behandling med cytostatika och i samband med provtagning. Den opereras in under lokalbedövning, tur slipper jag sövas! Men måste vara fastande, igen, å operationen är inte förrän kl. 12.00 och jag hoppas jag inte mår dåligt efteråt utan kan äta och dricka snabbt efteråt. Vill absolut inte hamna i det där jobbiga tillståndet som förra torsdagen...usch å fy! Efter provtagningen gick jag över till dagkirurgen för att fylla i nån blankett inför imorgon å fick oxå med mig instruktioner inför ingreppet. Jag fattade ju inte att när jag kom dit hamnade jag på uppvaket! Tyst å stilla var det där. Här kommer du oxå att ligga imorgon sa de, nja sa jag, jag räknar med att kasta mig ut snabbt som ögat så ingen säng för mig;-) De log lite sådär ni vet....ja ja huvudsaken det går bra imorgon. Hann oxå med att äntligen reda ut det här med frikort och högkostnadsskydd, så nu har jag koll på det med! Sen en sväng på stan och promenerade även hem. Om ni visste vad skönt det är att jag går för egen maskin och kan sköta mig själv! Resten av dagen har jag städat, pysslat, fika främmande med semlor, sen lagat mat! Åter igen blir det lite märkligt, när jag tycker jag funkar bra, när jag orkar vanliga saker är det ju än svårare att jag ska fatta att jag är sjuk, allvarligt sjuk dessutom. När smärtan smyger på blir jag påmind..fast mina värktabletter fungerar utmärkt och jag har inte behövt ta de där morfin prylarna på flera veckor nu. Det jag skulle vilja veta är ju fortfarande om det är bra eller dåligt att jag har mindre ont....men verkar som det kan betyda både att djävulen lurar lite eller vräker ut sig ännu mera! Ibland vill jag inte veta. Försöker istället fokusera här å nu. Målet är ju att ta mig igenom två behandlingar till sen får jag veta nåt i allafall. Hur som helst, nu ska jag fylla på fettdepåerna så kroppen är redo imorgon. Jag får äta fram till 24.00 och bara gott ska jag ha! Ha en fortsatt fin Lill lördag/ Kram

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards