Alla inlägg den 12 februari 2014

Av lotten67 - 12 februari 2014 19:56

God kväll på er! Idag är det dag 15 sen jag fick skräckbeskedet. Dagarna går och nätterna likaså. Mycket känslor i olika former och jag börjar förstå, inse, omvärdera livet. Och framför allt, jag ska aldrig aldrig mer gnälla på sånt som väder, lite förkylning el tristess. Nä de som gör det borde prova detta helvete. Jag vet att det låtet krasst men uppskatta det ni har, ta hand om er själva och varandra. Allt är ju möjligt även när det är som svartast, så tänker jag ibland när jag har det modet uppe. Idag har jag fastat igen, fått vara med om ytterligare nya situationer förstås. Morfinspruta, lugnande medel. Legat i ny rtg sal. Fått sprutor i ryggslutet, ett litet hål in i höger njure, sen en ståltråd som täcks av en plastslang som nu dinglar längs m höger sida. Gjorde inget ont! Å inte blev jag yrslig av morfinet. Nu ska detta avlasta min njure ett tag och främst under behandlingstiden. Detta för att jag å kroppen ska ha så goda förutsättningar som möjligt att genomföra någon form av behandling. Bara gilla läget, uteslutet med jeans och tights. Får sikta på plysch brallor och haremsbyxor;-) vem bryr sig. Huvudsaken jag får chans att bli frisk! Å denna doktor kallade mig för mönsterpatient, känn på den ni! Eftermiddag EKG och narkosbedömning inför morgondagen. Två timmars väntetid för det. Men en så snygg doktor, han hette Torguy. Oj oj jag blev som frisk en stund. Ja han sa ju också att egentligen är du frisk Lise- Lotte....va? Jo men fint EKG, bra blodvärden. Det som felar är ju en tumör men annars så...ja va ska man säga. Han lättade iaf upp mig och förhoppningsvis klarar jag mig igenom sista undersökningen. Imorgon, sen utskrivning och naturligtvis möte med onkologen. Det är ju på det mötet jag verkligen får VETA, vad de hittat, Hur mycket ca som finns och var samt behandlingsplanen. Blir nog tufft imorgon, men jag ska ta hem matchen till slut! Var så säker ni därute! Nu hockey, massa choklad och sen fasta fr 24.00/ God kväll och kram på er alla!

Av lotten67 - 12 februari 2014 19:56

God kväll på er! Idag är det dag 15 sen jag fick skräckbeskedet. Dagarna går och nätterna likaså. Mycket känslor i olika former och jag börjar förstå, inse, omvärdera livet. Och framför allt, jag ska aldrig aldrig mer gnälla på sånt som väder, lite förkylning el tristess. Nä de som gör det borde prova detta helvete. Jag vet att det låtet krasst men uppskatta det ni har, ta hand om er själva och varandra. Allt är ju möjligt även när det är som svartast, så tänker jag ibland när jag har det modet uppe. Idag har jag fastat igen, fått vara med om ytterligare nya situationer förstås. Morfinspruta, lugnande medel. Legat i ny rtg sal. Fått sprutor i ryggslutet, ett litet hål in i höger njure, sen en ståltråd som täcks av en plastslang som nu dinglar längs m höger sida. Gjorde inget ont! Å inte blev jag yrslig av morfinet. Nu ska detta avlasta min njure ett tag och främst under behandlingstiden. Detta för att jag å kroppen ska ha så goda förutsättningar som möjligt att genomföra någon form av behandling. Bara gilla läget, uteslutet med jeans och tights. Får sikta på plysch brallor och haremsbyxor;-) vem bryr sig. Huvudsaken jag får chans att bli frisk! Å denna doktor kallade mig för mönsterpatient, känn på den ni! Eftermiddag EKG och narkosbedömning inför morgondagen. Två timmars väntetid för det. Men en så snygg doktor, han hette Torguy. Oj oj jag blev som frisk en stund. Ja han sa ju också att egentligen är du frisk Lise- Lotte....va? Jo men fint EKG, bra blodvärden. Det som felar är ju en tumör men annars så...ja va ska man säga. Han lättade iaf upp mig och förhoppningsvis klarar jag mig igenom sista undersökningen. Imorgon, sen utskrivning och naturligtvis möte med onkologen. Det är ju på det mötet jag verkligen får VETA, vad de hittat, Hur mycket ca som finns och var samt behandlingsplanen. Blir nog tufft imorgon, men jag ska ta hem matchen till slut! Var så säker ni därute! Nu hockey, massa choklad och sen fasta fr 24.00/ God kväll och kram på er alla!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards