Alla inlägg den 19 februari 2014

Av lotten67 - 19 februari 2014 19:16

Kväll i lyan. Dagen har rullat på. Skapligt pigg idag men inte gjort så mycket. Tränar på att ta det lugnt;-) ringde Hudiksvalls sjukhus som planerat. De ringer upp..ok förklarar mitt ärende och frågar försynt om de har tillgång t mina journalhandlingar, svaret på det var: nä jag har inte tittat på nåt!? Undra jag ju vad är vitsen med att lämna personnummer? När man gör det påstås det ju att det ska underlätta hanteringen, men kanske jag missförstått. Hur som kontentan av samtalet blev att denna person skulle återkomma efter att ha pratat med cytostatika sköterskan. Ok då var kl cirka 09.00, å jag hade liksom en viktig fråga, nämligen hur löser jag detta m en icke fungerande njurkateter? Dagen gick, jag käka lunch, småpyssla, sov och kolla tv. Typ 15.40 ringer d äntligen, vilket ju innebar att inga åtgärder skulle vidtas idag. Hm nu har jag ju hört sen förra veckan Hur viktigt det är med denna kateter och blodtrycket....men jag torde ju ha överdrivit den informationen tydligen. Kvinnan som ringer är absolut trevlig, och undrar vad jag hade för fråga......men nu brister jag typ lite! Va fan en fråga jag ställt imorse och likt förbannat får jag börja om. Nä jag har full förståelse att vårdpersonal har massor å göra å svårt å hinna med. Men jag är 100% säker på att jag var tydlig imorse med min frågeställning! Och med min oro oxå, så det så. Så får dra allt igen...Hm Hm Hm och damen i andra änden får en tydlig beskrivning om vad en njurkateter är, syftet med den, dess placering mm. Jag kan det typ utantill. Å då säger hon ja du vet jag planerar för dina kommande behandlingar och gör schemat på fredag. Men va fan, jag vet att jag förhoppningsvis ska göra två cytostatikabehandlingar i Hudik och vilka dagar å hur det går till. Nu var det ju inte det jag frågade om!?!? Tur jag är rätt skarp i hjärnan, å van att ta kommando! Så jag ber damen fråga doktorn om råd å återkomma snarast. Bandaget skulle ju ha byts av dem idag,.....sagt å gjort. Lugn och fin Lotts. Så äntligen, imorgon får jag komma 08.30, ta nya prover, inte vet jag varför jag ska göra det är så sönderstucken...men bara göra. Å naturligtvis se över njurkatetern och kanske en liten röntgen. Ja med andra ord, då börjar jag om!!!!!! Redan nu tänker jag, ok dåliga värden, skyhögt blodtryck jo jo...å så nåt trevligt kontrast som avslut. Kan inte låta bli å fundera på hur många fler sjukdomar jag kommer hem med imorgon om jag kommer hem förstås!!!! Nä nu är jag på hugget själv och hoppas på att må ok även imorgon. Nu är det slutbollat med mig, klappat och klart! Men kvällen har varit lugn å behaglig, mat från donken och god efterrätt. Trevligt sällskap, men verkar svårt för nån att komma ihåg att ta med pannacotta! Förhoppningsvis kommer det fler dagar! God afton och kram/ L

Av lotten67 - 19 februari 2014 08:10

God morgon på er! Nu har jag sovit utan några störningar av diverse biverkningar, typ 8 timmar! Uppskattar att kroppen håller sig lugn även om det är tillfälligt. Gårdagen blev ju rätt ok, med en del praktiska göromål och faktiskt tog jag mig en liten kvällspromenad oxå. Inte långt men jag vet ju hur viktigt det är som så mycket annat, att försöka röra mig. Allt är bättre än att inte göra nåt. Startar upp lite lugnt med OS och kaffe, medicin förstås:-( bara gapa å svälja. Planen idag är att söka kontakt m sjukvården, de verkar ju inte speciellt intresserade av mig. När jag skrevs ut från Örebro sjukhus lät ju allt mycket viktigt men här hemma är jag nog inte prio ett. Men jag behöver ju få ordning på njurkatetern och blodtrycket. Å för jag ska orka bråka behöver jag vara skapligt stabil. Hoppas på det blir en sån dag! Å det här med rökningen kräver ju ett nytt krafttag, så ingen vila ingen ro. Fortfarande är känslan att jag måste fungera som frisk för att orka vara sjuk! Önskar er en fin dag med sol och fågelkvitter;-) Kram

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards