Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

Ytterligare sjukhusbesök!

Av lotten67 - 28 februari 2014 16:33

Vaknar upp 07.20 sovit knackigt haft ont efter ingreppet igår och drabbats av ångest:-( tuff start på dagen idag. Men pallrar mig upp å kör igång lite kaffe. Blir sen sittande och gråter. Känner mig så jävla less just idag. Min vardag består av sjukdomar, sjukhus, läkare, mediciner och tusen frågor. Drar lite i håret....usch usch. Nu händer det liksom:-( Jag gråter lite till. Tar ett blodtryck å ångesten blir ju inte bättre av det! Nä fy nu vill jag gömma mig och vakna sen när jag mår bättre. Hm vad var det jag skulle göra idag? Jo ringa å medd att njurkatetern inte hoppat igång, försöka få någon kontakt med nån som kan utreda mitt höga blodtryck, med vårdens hastighet hinner jag nog få både stroke och hjärtinfarkt innan de vaknar till liv. Hälsocentralen har ju inte hörts av ännu, jag ligger väl i nån hög där. Jag kan bli fruktansvärt förbannad, Alla skriker om detta blodtryck, Hur farligt det är blabla bla. Jamen varför gör inget nåt då?? Sagt o gjort, samlar mig, stärker mig med frukost å morronmediciner. Ringer upp min kontaktsjuksköterska Barbro på gyn. Förklarar mina bekymmer å tillägger att jag har en bad day. Då säger hon, jag är till för å hjälpa dig. Nu ska vi lösa dessa två bekymmer på nåt sätt inför helgen. Wow, är det sant? Jo då jag får komma t avd under dagen, spola katetern, går inte det, kommer läkaren att ta bort den, ok. Och läkaren ska skicka en akut remiss till medicinmottagningen angående blodtrycket. Äntligen!!! Jag blir lite lättare till sinnet. Gör mig iordning, knallar iväg. Glad för varje dag jag står på benen och kan gå ut. Kommer t sjukan, omhändertagen direkt, in på sal, Barbro är ju uppenbarligen en doer;-). Drar ner brallorna å vad ser vi då? Urin i katetern.....va fan? Ja du säger jag det måste vara tillfälligt. Vi spolar, den funkar. Ok doktor Christina kommer, glad som alltid. Klappar om mig. Hm den får sitta till måndag, ny koll då. Ok så tänker jag gå..nä nä Lotta vi är inte klar. Meeen va fan alltid alltid är det nåt mer. Vad ska jag göra nu då? Jag får en akut remiss i handen!? Å en gullig undersköterska vid namn Eva kommer in, nu du går vi på akuten! Du ska utredas för blodtrycket å för det ska hända nåt gör vi så här. Jahapp det var den fredagen det tänkte jag. Vi knallar ner, och får kalla handen av akuten. Nä nä inga akutremisser här. Remissen ska faxas till bakjouren på medicin sen avgör de vad som ska ske.Ibland vill jag spy! Hur svårt ska det vara!?! Men Eva och jag vi går direkt t medicinmottagningen, och se där inom tio minuter får jag träffa en läkare. Då ska vi se blir jag kvar eller....Trevlig doktor, ställer relevanta frågor, går igenom mina journaler. Jag är nästan i chock, han tar sig tid, lyssnar, frågar och diskuterar. Oklart vad blodtrycket beror på, klar koppling t den typ slocknade njuren. Ok! Vad gör vi? Jo nu ska vi utreda enligt konstens alla regler. Utreda eventuell hormonrubbning, kolesterolhalt, å lite annat smått å gott. Höja medicindosen och komplettera med ytterligare en blodtryckssänkande medicin. Jag är liksom glad att jag har dosett nu! Å så smög han in lite rökning å. Jag sa som det var, det går så där. Ok vill du prova läkemedlet Champix? Sagt o gjort jag ska testa det! Bollen är i rullning. Jag lite gladare och lugnare. Betyder mycket för mig att träffa en läkare som inger förtroende. På måndag ska jag tebaxs för ett gäng prover då. Det är inte nåt jag oroar mig för längre. Är typ stickvan nu. Så nu har jag knallat hem, ny luft under vingarna igen;-) Snart dax att åka på restaurang med broder Fluff och Nellie. Sen blir det soffhäng, chips och tv. Å förhoppningsvis en bra helg utan sjukhus! Ha en fin fredag/ Kram

 
 
Ingen bild

Annika Åberg

28 februari 2014 17:55

Du - vilken dag... Sånt här ger mina egna "problem" ett nytt perspektiv - tack kära Lotta för dagliga insikter kryddade med din humor! Hoppas du får en bra helg gumman! Kram

lotten67

28 februari 2014 20:51

Stumpan! Idag var ju en vanlig dag i min nya vardag! Jag kämpar på, med er som hejaklack! Glad å stolt att du gillar och följer min blogg. Stor kram å ha en fin helg/

 
Ingen bild

anna-lena

28 februari 2014 18:56

Styrka till dig, otroligt vad du går igenom.. Du kommer att klara detta galant <3 Funderar på dig varje dag sen jag fick reda på detta. Å Fuck cancer!!! Kram

lotten67

28 februari 2014 20:49

Tack du

 
Kringlan

Kringlan

28 februari 2014 19:37

Mycket du hunnit på en fredag!
Kram

http://karleksstigen.blogspot.se

lotten67

28 februari 2014 20:47

Effektiv som alltid vet du! Kram

 
Ingen bild

Rosita

1 mars 2014 15:50

Det känns på nåt sätt lite lugnande att höra att du har humorn kvar. Kan meddela att det snöar här hemma på Öland idag (lördag) så ingen MC-tur ännu. Keep on!

lotten67

1 mars 2014 21:26

Hello! Wow snö på Öland! Kan du åka du vet.....haha så där på platt vis;-) När kommer du till Gävle igen??

 
Ingen bild

Anneli

1 mars 2014 19:00

Du är en jäkel med pennan Lotta. Så skönt å höra att du har ditt jävlar anamma i behåll. Det kommer ta dig långt😊💕

lotten67

1 mars 2014 21:28

Tack! Ja nu får jag utlopp för mina lustar;-) å jag älskar att skriva fast det här ämnet är ju mindre kul.. Kram!

 
Eva Larsson

Eva Larsson

1 mars 2014 20:00

Beundrar din styrka Lotta! Hoppas du får en bra helg! Kram på dig!👍😊

http://Lotten67

lotten67

1 mars 2014 21:29

Tack Eva! Jag tänker att min styrka tar mig långt och den här jävla fucking cancern ska jag kicka långt långt bort!!! Ha det fint du med. Å pussa den där söta hunden oxå;-) Kram!

 
Ingen bild

Jossan

3 mars 2014 00:33

Som vanligt skrattar o gråter om vartannat!
Söta du!
Kör över cancerhelvetet!

Puss o kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotten67 - 12 april 2015 10:51


Så kom den då, den här känslan som jag bävat för. Något är uppenbarligen fel hos mig. Jag som känt eller faktiskt känner mig frisk. Kurvan avseende min fysik har pekat uppåt under rätt lång tid om jag får säga det själv. Har ju ägnat mig en del åt fy...

Av lotten67 - 10 januari 2015 13:05


Jajamän, nu är jag i hamn! Iallafall så nära jag kan vara i detta nu? Några av er kanske noterat eller lagt på minnet att besök på ÖUS skulle ske 7/1. Sagt och gjort,biljett bokades och klockan ställdes på 05.00 för att jag skulle ha god tid på mig ...

Av lotten67 - 31 december 2014 08:13


Det här året lider mot sitt slut,äntligen! Aldrig har väl ett år känts så långt....Ett år som inte blev som jag tänkt eller hoppats på. Ett år fullt av smärta,ångest,oro, väldigt mycket illamående dessutom. Men också fyllt av tro,hopp och glädje. Ald...

Av lotten67 - 13 december 2014 09:37


Av de orden möttes jag igår när jag gjorde ett besök på vårdcentralen. Det är ju inte så ofta jag behöver gå dit numera så det värmde fint att få lite bekräftelse på det jag tror mig känna själv. Jag mår rätt bra nu med. Kroppen fortsätter svara posi...

Av lotten67 - 30 november 2014 08:36

Joråsåatt....tiden fortsätter gå och jag hänger med! Sitter nu med adventsfrukost och kollar nyhetsmorgon Söndag. Det är även kattens dag idag, så det ska förstås firas. Mina fyrfotingar ska få räkor till middag, fint ska det va? Ute är det mörkt,lit...

Ovido - Quiz & Flashcards