Alla inlägg den 3 april 2014

Av lotten67 - 3 april 2014 17:33

Jag kände mig lite glad nu och ville dela med mig lite! Det är ju min stil att dela med mig både av bra å mindre bra! Var iväg på dagsjukvården som planerat. Jag blir alltid så välkomnad där och det uppskattar jag. De hade väntat och tänkt ringa, ifall jag skippat dem. Jag sa som det är, jag vågar inte annat än komma men benen går för sakta. Nu är jag ju här. Fick lägga mig i en fåtölj och vila, kaffe å skorpa på plats. Fick oxå prata av mig lite av mitt just nu lite vacklande stämningsläge. Skönt å tryggt. Sen tog vi några blodtryck men som jag anat ingen större förbättring:-( så doktorn skulle kontaktas. Å det gick i rasande fart, eftersom doktorn åkt till annan plats för någon insats så inte fick jag träffa honom. Så var det med det då. Fortsättning följer väl på den historien....När jag skulle gå prata jag och sköterskorna lite till, det de alla skickade med mig idag var: Lotta! Lev livet, gör det du vill å kan, var inte rädd, våga och chansa lite. Vi vet inte vad som händer sen. Jag lovar att jag blev glad å varm av det<3 Så jag drog på stan, köpte kläder igen, lilaspräckliga byxor!!!!!! Nu ska jag sluta fega i mina klädval, absolut. Handlade en kasse mat oxå. Just nu storkoket på spisen, luktar och smakar gott. Hurra, mår helt ok just nu å imorgon är en annan dag! Go kväll/ Kram

Av lotten67 - 3 april 2014 13:03

Kom att tänka på att numera när jag ska nånstans har min handväska helt annat innehåll än förut. Jag har iofs aldrig haft,som en del i min omgivning,haft typ halva livet i väskan. Jag är en praktiskt människa som inte vill släpa runt på mer än nödvändigt. Måste ju tänka på att jag ska orka bära väskan oxå! Jag är en sån väskoman så överflödet av väskor är enormt. Det knäppa med det är att jag likt förbaskat använder samma väska nästan jämt ändå. Idag när jag ska lämna hemmets trygga boning plockar jag ner följande i väskan:mobiltelefon, visakort, försvarets hudsalva eftersom läpparna är som sandpapper med snuskiga skinnflikar(biverkning),illamående piller, stopp upp piller ifall magen pajar på vägen, dextrosol om energin tryter, värktabletter som verkar snabbt om ryggen knakar och så förstås pappersnäsdukar! Ja bara sånt jag kan behöva för att fixa ett par timmar ute. Låter ju skittrist men jag känner mig trygg och det är ju faktiskt så att förhoppningsvis behöver jag inte använda nåt förutom läppsalvan och det är helt ok!

Min tripp idag bär först mot sjukhuset. Jag ska göra ett besök på vår dagsjukvårdsavdelning. Detta för att kontrollera blodtrycket efter senaste medicinjusteringen. Har ju kollat några gånger hemma och någon större förändring tycks dessvärre inte skett:-(. Så nu får jag väl höra vad som blir nästa drag hoppas jag. Jag tar absolut mer eller annan typ av medicin om det krävs. Ja jag underkastar mig egentligen det mesta bara jag inte behöver stanna på sjukhuset mer än absolut nödvändigt. Det är min största fasa att jag ska behöva skrivas in!!! Fast å andra sidan, det finns ju såvitt jag förstår å läser i media Inga platser på sjukhuset så risken är förmodligen minimal. Efter det förhoppningsvis smärtfria sjukhusbesöket tänkte jag mig en liten runda på stan och nåt gofika. Om jag orkar vilket jag tror å hoppas förstås! Fixar jag det å fortfarande står upp ska jag göra en stor laddning köttfärssås ikväll när jag kommer hem till lyan. Blir lite lagom det! Vi hörs/ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards