Alla inlägg den 13 april 2014

Av lotten67 - 13 april 2014 17:58

Uppe med tuppen som vanligt. Solens strålar letade sig in och förbi rullgardinen! Innan jag steg upp bestämde jag mig, idag ska jag ha en bra och skön dag. Stoppade ner cancerdiagnosen i det där svarta hålet som jag absolut inte tycker om eller vill vara i. Klappat! Nybryggt kaffe, nyhetsmorgon och ett korsord. Det visade sig ju att även om solen lyste därute är det synd att säga att det var varmt. Men det kommer det med, bara jag ger mig till tåls. Längtar till jag kan sitta på balkongen med morronkaffet och på min andra balkong med eftermiddagskaffet. Är lite lyxigt faktiskt med två balkonger;-) Efter frukost blev det ett pass med ryggövningar, vilket jag för övrigt även gjorde vid midnatt. Det har ju visat sig att jag mår bättre i ryggslut och ryggrad om jag gör dessa. Inte superbra men absolut stor skillnad. Lite lustigt att övningarna har namn, vem som nu kommit på det!? Jag kör katten, bryggan och en till. I kombination med att efter avslutad övning smörja in rygg, ryggrad och bröstkorg med ormsalva, känns det helt ok. Jag brukar annars använda tigerbalsam, men inte vet jag det funkar lite mindre bra nu så kanske jag blivit immun mot det;-) Hur som helst, huvudsaken nåt funkar.

Kroppen vaknade till liv i vart fall. Duschade och idag åkte peruken på. Blir lite kul för jag kan faktiskt trixa lite med spray (specialspray), så det blir ett resultat jag är nöjd med. Jag letade oxå fram lite örhängen, har bestämt att ha större örhängen än förut och jag har säkert femton tjugo par i mina gömmor som åtminstone vissa funkar att använda. Å så avsluta jag med att testa olika solbrillor, jag har i allafall fem bar å välja på numera. Kände mig riktigt fräsch och la upp en selfie! Sen har dagen rullat på, tvättstugan, promenad och ryktet har tydligen gått på stan att jag hade paj, blev lite fikasällskap på em. Å jag har faktiskt suttit ute med luva på typ 10 minuter sen drog solen iväg och regndroppar kom men det var det lilla det! Nu är det snart kväll och min kropp känns rätt ok och smärtfri. Så glad de dagar kroppen känns relativt ok och orken finns att göra saker. Det behöver jag så ofta som möjligt. Till middag kommer det att bli en vardaglig rätt men jag gillar den å.

Och imorgon em åker jag till Örebro! Det innebär att om två dygn vet jag utgångsläget för min fortsatta behandling. Håll Alla tummar, tår och be till nån högre makt att djävulen har vikit ner sig nånting, nåt annat finns inte! Jag har låtit mig inspireras av Klas Ingesson, tidigare fotbollspelare, han var ju min idol längre tillbaks. Numera sitter han i rullstol under sin rehabilitering efter att ha drabbats av cancer 2009. Vilken fighter han är. Han tränar Elfsborg just nu, i fall ni undrar! Klas var på tv4 igår och han förskönade absolut ingenting om sin tillvaro och visade sin fighting spirit på ett liksom betryggande sätt. Så kan Klas så kan jag, så det så/ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards