Alla inlägg den 10 april 2014

Av lotten67 - 10 april 2014 12:16

Igår var jag igång från 06.00 och trodde att jag skulle vara rätt tömd på energi!Ack vad jag bedrog mig;-) vid midnatt var jag fortfarande skapligt pigg men tog mig samman å kröp i säng. Jag somnade faktiskt snabbt så jag var nog trött ändå. Imorse uppstigning 08.00,kaffe och Nyhetsmorgon. Blev besviken, det var inte Myllimäki som stod för dagens mat:-( det innebär ju att jag kanske byter kock inför dagens mat eller så letar jag nåt gott på nätet, bara söka på Myllimäki så ordnar det sig! Efter nyhetsmorgon övergår tv4 till Malou möter,,men det programmet är ju allt annat än uppiggande och inspirerande. Idag handlade det först om självmord med allt vad det innebär, viktigt absolut men jag har liksom behov av lite mer uppiggande ämnen. Å andra sidan kan jag ju byta kanal. Nästa inslag handlade om hår extensions, å peruker.....ja ni ser ju,det ramlar över en hur jag än gör. Nä imorgon bitti väljer jag nåt annat till frukosten,kanske lite komedi eller så.

Sen jag fick min diagnos har jag hört o läst att jag som cancerpatient ska leva som vanligt i den mån det går och jag orkar och kan. I min värld innebär det jobba mycket, sova lite,återhämta mig på helgerna och vårda mig själv och min lya. Som vi alla vet går det här med jobbet bort nu, liksom sömnbrist. Återhämtning har jag i vart fall tid med, vårda mig själv likaså,då tänker jag på såna saker som är lite ytliga men just nu lite extra viktiga för mig. Så jag har fixat med naglarna, bara lacket kvar, men jag vill ha några nya färger så imorgon ingår nackellack på min inköpslista! Jag testade min nya lila outfit igår, blev bra det med! Som en färgprick med skallig frisyr typ;-). Då återstår vård av lyan. Och eftersom jag även idag känner mig rätt pigg, trots lite krämpor i kroppen, vilka jag helt enkelt förtränger och dövar med medicin. Har jag kastat mattor i tvättmaskin, putsat köksfönstren, snart även hallfönstren. Jag vet ju att jag skulle kunna köpa den typen av tjänster men jag vill leva som vanligt och då sköter jag mitt hem själv. Än så länge har jag kraft å ork dessutom är jag ju ekonomisk;-) Köksluckor och ugn ska oxå få sig en duvning idag! Ja som ni kan läsa har jag inte långsamt. Middagen är som sagt något oklar men kan bli någon klassiker eller kyckling m tomatpesto som min fina vän Anna tipsade mig om här om dagen. Imorgon har jag tid för omläggning av katetern,provtagning inför Örebro, får vi se om någon klarar av att få fram lite blod. Alltid spännande på vårdcentralen!

Har även lite planer för helgen. Hoppas på att få må bra och kunna vara ute och möta den annalkande våren eller snön om den nu skulle få för sig att komma en sväng till. Bjuder er på min Myllimäkipasta från i förrgår och även en bild på det som fanns i min brevlåda igår kväll! Underbart med vänner som tänker på mig<3 Ha nu en fortsatt fin torsdag och ta hand om er och varandra/ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards