Alla inlägg den 8 april 2014

Av lotten67 - 8 april 2014 09:19

God morgon! Just det idag har jag å djävulen känt varandra i tio veckor. Börjar kännas som om att vi fortfarande inte kommer överens, jag vill ju kicka ut hen och hen försöker tror jag kämpa sig fast med sina tentakler i min sargade kropp! Vi kommer nog förmodligen inte att komma överens heller men jag räknar med att under våren tar hen sitt förnuft till fånga och far å helvete och kommer aldrig mer tebaxs. Inte till mig och inte till någon annan heller för den delen. Fast den där djävulen kan ju inte ha nåt sunt förnuft överhuvudtaget för då skulle hen inte finnas, så är det ju. Det som är positivt är att jag har massor av sunt förnuft och det kommer att segra! Så får det bli, klappat och klart,slutdiskuterat.

Å idag vaknade vi kl.08.00 Jag har liksom ställt in mig på att kliva upp runt åtta, ibland blir det ju vid sex men åtta känns bättre, dagarna blir ändå ganska långa. Jag lägger mig oftast mellan 00.00-01.00 då brukar jag vara tillräckligt trött för att somna utan att ligga och vrida mig i flera timmar. Å min vana trogen, knäpper jag igång kaffet och sätter på Nyhetsmorgon. Och vad tror ni de visar!? Jo ett inslag med en ung tjej som fick diagnosen livmoderhalscancer under sin graviditet. Bredvid sitter den där soldoktorn med sin vita rock. Faan han verkar ju vara expert på alla sjukdomar, fast jag känner nog att han inte är så fötroendeingivande, i vart fall inte riktigt i min smak. Hur som helst denna tjej klarade sin graviditet. Babyn fick förlösas med kejsarsnitt och sen gick tjejen igenom cytostatikabehandling parallellt med strålning. Idag är hennes tumör borta och förhoppningsvis kommer den inte tillbaka. Jag blir glad att TV för en gångs skull visar någon som faktiskt är överlevare! Det behöver jag kände jag. Och jag är absolut medveten om att jag inte ska jämföra min sjukdom/diagnos med någon annan eftersom vi är unika var och en av oss liksom vår sjukdom. Men idag bjuder jag mig själv på det och låter mig inspireras av denna tjej och hennes naturliga sätt att vara. Så det så! Nu väntar jag bara på Myllimäkis middagstips så är förmiddagen komplett! Delar oxå med mig av frukosten och en bild på mina Quesadillas från igår! / See you/ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards