Alla inlägg den 18 april 2014

Av lotten67 - 18 april 2014 18:44

Jajamän, somnade vid halv två inatt och vaknade runt fem av att min gamla katt och följeslagare Felix stod i sängen typ 30 cm ifrån mig och bestämde sig för att kräkas:-( Ni som har eller haft husdjur kan nog ana att det inte luktar viol direkt;-) Ja vad gör man, jo upp i mörkret och riva ur sängkläder. Jag hade dessutom rejält ont i njurtrakten och höften. Fan kom nästan inte upp, fast jag är vrång så det fick så lov att gå. Och så i med nya sängkläder, två glas vatten och sen tog jag en morfie, annars har jag aldrig kunnat somna om. Morfie är ju sån smärtstillande och kramplösande tablett m lite morfin i. Tycker det är lite klatschigt att jag döpt den medicinen lite som selfie ni vet;-) Ha ha, roar mig själv iallafall. Jag somnade iallafall om och sen var det ljust när jag vaknade. Tuff start som fortsatte med irritation i hals och näsa, slemhinnorna far illa av djävulsdrogen cytostatika därav den irritationen. Dessa besvär kommer och går..tjatigt och tråkigt! Hur som helst förmiddagen var trist. Under eftermiddagen har jag mått bättre, tur det!

Varit ut på byn och handlat käk till morgondagens påskbuffe. Lugnt och skönt på affärerna idag. Hann också med ett inköp av nya kuddar och en bordsduk slank oxå med. Kuddar är ju en passion för mig och det finns alltid några som passar till mig:-D. Efter shopping snabb vila. Sen hade jag bestämt att laga en ny Myllimäkirätt. Idag blev det pasta penne med medelhavsrostade ugnsgrönsaker. Alltså en helt vegetarisk rätt. Enkel att göra och gott blev det. Jag åt t o m två portioner! Nöjd och mätt. Nu är det ju kväll så jag har bunkrat upp med en kanna kaffe och chokladägg. Ska läsa en stund och sen räknar jag med att det blir teve och lite chatt. Hoppas ni oxå njuter av stillhet./ Kram

Ovido - Quiz & Flashcards