Alla inlägg den 17 april 2014

Av lotten67 - 17 april 2014 19:42

Jaha två dagar funkade jag nästan som vanligt! Full fart framåt å mycket gjort. Nu halvligger jag framför tv och är trött:-( ryggen oxå! Huvudet känns tungt och trögt. Nä fy vad det vänder fort. Jag har ju börjat inse det men kommer inte acceptera det utan kamp! Kroppen är ju typ fem minuter efter hjärnan och så vill ju inte jag ha det, men men jag VET att den här sjukdomen kan yttra sig på det viset eller rättare sagt det är de där djävulsdrogerna som skapar det onda, tröttheten och trögheten. Och samtidigt är ju djävulsdrogerna effektiva just nu. Hm balansgång som vanligt. Jag är ändå glad att jag mått bra och känt mig fräsch ett par dagar. Ingen ångest heller och bara det är guld värt! Apropå guld så fick jag ju veta vid läkarbesöket i tisdags att jag har guldkorn i underlivet...Jag fattade absolut ingenting! Vadå? Har jag typ en guldgrotta nu helt plötsligt!? Oj oj jag är trots allt värd guld;-) Att ha guldkorn innebar att när jag var sövd för två månader sedan och genomgick en cystoskopi passade doktorn på att lägga in guldkorn, deras funktion, om jag förstod rätt, är att följa tumörens aktivitet och framfart! Alltså nåt som kan vara till gagn för mig. Så nu har jag inte bara guld i tänderna utan även i de nedre regionerna! Lär mig nåt nytt varje dag i denna situation.

Å apropå traditioner hade jag bestämt mig för att vare sig påskpynta eller dra igång nåt storslaget påskbord i lyan. Vad händer tror ni? Jo nu har jag tuppar och påskdukar och stearinkycklingar framme och har dessutom bjudit in mina närmaste till en påskbuffe på påskafton! Ja det är inte lätt att göra annorlunda och tänka nytt hela tiden. Ibland är det ju tryggt att bibehålla det man tycker om och inte förändra hela tiden. Det blir nog bra det!

Det som står närmast på agendan imorgon är att fixa med naglarna. Äntligen har jag köpt nagellack och slog till med tre olika färger när jag ändå var på gång. Känns som ett lagomt pyssel på en långfredag och vilsamt på nå vis. Sen blir det att åka å handla till påskbordet. Och jag funderar oxå på mina balkonger, om jag ska göra iordning dem med möbler och blommor innan jag drar till Örebro eller om det får vara. Hm Hm jag tror väder och dagsform får avgöra faktiskt. Nu önskar jag i vart fall er Alla en Glad Påsk med mycket vila och god mat och fina människor omkring er. Kram på er<3

Ovido - Quiz & Flashcards