Alla inlägg den 11 april 2014

Av lotten67 - 11 april 2014 15:17

God middag! Hemma igen efter några timmar på drift. Checkade in på vårdcentralen cirka 09.00, börjar bli en vana det med, att starta fredagarna med ett vårdbesök. De som jobbar där är ju oxå numera bekant för mig. Omläggning och spolning av katetern går som en dans. Jag ligger å laddar på britsen, funderar på hur jag ska lägga fram att det behövs ta ett blodprov på mig, gärna i infusionsporten då! Jag har iofs garderat mig idag, ifall de inte lyckas har jag tid på labbet,en trappa upp,om en timme. Sjuksköterskan jag träffar idag har inte provat att ta prover på mig tidigare. Jag säger så där lite lagom käckt, vill du testa?? Hon ler aningen skevt, är tyst en stund, å sen ja klart jag kan prova! Sagt o gjort, Vi byter rum, jag får sitta i en stol som känns lite som en massagefåtölj. Fast det är nog inte nån massage i den;-) Fram med prylar,jag följer hennes rörelser, självklart! Kontroll å kontroll....Allt är framdukat och ser ok ut. Kontroll av remiss, check. Sen så kör vi! Och hon lyckas på första försöket, underbart. Kändes absolut ingenting heller. Jag utbrister förstås Grattis högt! Hon skrattar lite försynt. Vem fan hade trott att jag skulle säga Grattis när sjukvårdspersonal kan sitt jobb!? Egentligen, när jag tänker efter, säger det en del om vad man som patient kan få vara med om ju. Hur som helst, jag är nöjd att det fungerade och systern kan vara glad å skryta för sina kolleger att hon lyckades ta blodprover på solstrålen;-)

Därefter drar jag ner på gamla jobbet, det börjar oxå bli som en rutin! Kaffe och lite snack en stund. Min chefskollega är sjuk idag så jag fick inte chansen att höra nåt om senaste nytt på chefsfronten! Men den största anledningen till besöket idag var faktiskt att jag kom på igår att jag saknade en av mina tidigare kollegor Maria och ville träffa henne. Så jag stal en timme av hennes arbetstid och det kändes bra. Jag hoppas hennes chef inte misstycker;-) Ja å så hann jag förstås prata med nån mer, alltid trevligt. Vid lunchtid kände jag mig trött och ryggen knorrade oroväckande helt plötsligt. Fasiken, Å och jag som planerat fredagsmiddag på restaurang. Hm cyklade t affären och handlade utifall att planen kommer att ändras. Kom hem, drog i mig ett par glas vatten och frukt! Ja å som ett otrevligt brev på posten, fick jag ont i sidan.....blä blä...å trött!!!! Inte kul och bara skit. Det enda som funkar mot det onda i sidan är ju de där morfinpillren. Inte kul å trycka i mig en sån å sen gå på restaurang,jag blir ju lite flummig en stund av dem. Så planeringen får ändras. Å kommer hit med maten och jag får ligga i soffan en stund. Bara att anpassa mig efter den nya situationen och jag har ju lovat mig själv att ta medicin istället för att ha ont! Förhoppningsvis släpper det snart och jag kan vara ett trevligt matsällskap! I väntan på mat har brevbäraren lämnat ett fredagspaket med sånt jag kan äta!! Tack Helen<3 till påsk hoppas jag förstås på skumtuppar;-) Go middag/kram

Ovido - Quiz & Flashcards